2,2 milliárd forintért eladták az újpesti Petőfi Sándor laktanya egykori területét.
Sikerrel zárult a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK), az általa képviselt személyszállító vállalkozások és a főváros közötti egyeztetés a szmogriadó-rendelet tervezett változtatása kapcsán. A párbeszédnek köszönhetően ugyanis a taxik egy év haladékot kaptak, mielőtt környezetvédelmi besorolásuk alapján kizárhatnák őket a közlekedésből szmogriadó esetén. A BKIK és partnerei üdvözlik a döntést.
A budapesti kamara és ágazati partnerei a Fővárosi Önkormányzat társadalmi egyeztetésében való aktív részvételének köszönhetően a személytaxik egy évvel tovább, 2023. november 1-jéig maradhatnak szmogriadó esetén a funkcionális kivételek között. Ez azt jelenti, hogy a taxikra eddig az időpontig nem vonatkozik a szmogriadó riasztási fokozata alapján elrendelhető használati korlátozás vagy közlekedési tilalom, vagyis még nem kerülnek azonos kategóriába a „civil” autókkal Euro 6-os környezetvédelmi osztály alatt.
Az új, későbbi határidőnek köszönhetően az eredeti elképzeléshez képest lényegesen kevesebb taxi eshet ki majd a budapesti közlekedésből, mivel a szmogriadó-rendelettől független egyéb kormányzati és fővárosi környezetvédelmi szigorítások miatt a flottaösszetétel addigra egyébként is jelentősen fenntarthatóbb lesz.
A BKIK és ágazati partnerei június elején fordultak Kiss Ambrus főpolgármester-helyetteshez és Budapest Főváros Önkormányzatához. A szmogriadó rendelet tervezetének felülvizsgálatát azért tartották szükségesnek, mert az számításaik szerint környezeti terhelésükhöz képest aránytalan mértékben sújtotta volna a személyszállításban érdekelt vállalkozókat és a budapesti taxiállomány nagyjából felét zárta volna ki a közlekedésből. Ugyanakkor a közösségi közlekedést használó lakosság számára is nehézséget okozott volna az utcákról hiányzó jelentős mennyiségű taxi.
A BKIK a fővárosi vállalkozások általános érdekképviseleti szervezeteként nagy hangsúlyt fektet a budapesti szolgáltatókat, így a taxisokat is érintő városvezetési döntésekre. Az elmúlt több mint két évtizedben a BKIK biztosított fórumot a személytaxis ágazat legfontosabb problémáinak megvitatására. A budapesti kamara egyeztetései során mind a jelentősebb taxitársaságok, mind a komolyabb háttérrel bíró személytaxis érdekképviseleti szervezetek képviseltetik magukat.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- A nagy beruházásokon kívül nem nagyon építkeznek a magyarok
- Esős lehet az amerikai futam - sport a tévében
- A britek tekintélyes fegyverszállítási csomaggal segítik Ukrajnát
- Díszpolgár lesz a Lampedusán több mint ötven év után született első gyermek
- Huszonnyolc bírságot szabtak ki a budapesti rendőrök buszsáv használata miatt
- Sokba kerülhet a jelölteknek, ha ezt a szabályt nem tartják be