A felmérés lényege, hogy az esti szürkület óráitól alkalmanként hallgatózni kell néhány percet az erkélyről, az emeleti ablakból, a tornácról, a kertből, az utcán, parkban...
Tudatos és felelős döntésekkel igyekeznek csökkenteni a fertőzésveszély kockázatát a hazai autósok - derült ki egy friss online felméréséből. A válaszolók elsöprő többsége tisztában van az óvintézkedések fontosságával és be is tartja azokat. De vajon mennyire számíthatunk egymásra? Csökkent-e az egymás iránti bizalom az elmúlt évben, vagy sikerült alkalmazkodnunk a járvány miatt bevezetett korlátozásokhoz?
Bár a magyar lakosság növekvő oltottsági arányának köszönhetően lassan, de biztosan haladunk az újranyitás felé, a koronavírus-járvány megfékezése érdekében bevezetett korlátozások gyökeresen átalakították életünket. Számos, korábban magától értetődő szokásunkat voltunk kénytelenek újragondolni, miközben egyre ritkábban fordul elő, hogy vissza kell fordulnunk az otthon felejtett maszkokért.
A zsúfoltság és a személyes kontaktusok csökkentése érdekében sokan inkább a kerékpárt vagy személygépkocsit választják a tömegközlekedési eszközök helyett. A Hankook többek között arra kereste a választ, hogy milyen hatással volt a koronavírus a hazai autósokra: változtattunk-e a szokásainkon, óvatosabbá, fegyelmezettebbé váltunk-e az elmúlt év során? Az abroncsgyártó online kutatásában több mint 1100 sofőr vett részt.
Nem nőttünk össze az autónkkal
Noha a Budapesti Közlekedési Központ az utazási kedv drasztikus csökkenéséről számolt be, a vállalat minikutatásának eredménye azt mutatja, hogy az autósok többségére a járványügyi intézkedések mérsékelt hatással voltak. A válaszolók csupán 15,5 százaléka jelezte, hogy a járvány kitörése óta tömegközlekedés helyett a saját autóját részesíti előnyben; a gépjármű-tulajdonosok közel kétharmada (60,7%) azonban az elmúlt év során sem változtatott az autóhasználati szokásain, ugyanolyan gyakran használja az kocsiját, mint korábban. Érezhető a kijárási korlátozások, a távmunka és a digitális oktatás hatása is az utakon: a kérdőív kitöltőinek ötöde (22,1%) kevesebbet vezet, mint korábban.
Betartjuk az óvintézkedéseket
A Hankook arra is kíváncsi volt, milyen módszereket alkalmaznak az autótulajdonosok a fertőzésveszély csökkentése érdekében. A védőfelszerelésekkel kapcsolatos kérdésekre kapott válaszok alapján megnyugtató és látványos erőfeszítéseket láthatunk a védekezés terén, ugyanis a válaszadók 65 százaléka, összesen 713 fő az elsősegély doboz mellett további egészségügyi védőfelszereléssel is felszerelte a járművét. Szinte mindenkinél (95,5%) találunk maszkot és fertőtlenítőt (83%) a kesztyűtartóban. Kesztyűt jóval kevesebb emberen látunk az utcán, a válaszadók több mint fele azonban erről is gondoskodott.
A maszkviselést viszont úgy tűnik, kevésbé érezzük szükségesnek vezetés közben: a kitöltők többsége nem veszi fel a maszkot, ha egyedül vagy családtagokkal ül az autóban, és csupán 7,2 százalékuk válaszolta azt, hogy elővigyázatosságból maszkot visel, ha idegenekkel utazik. Ebben a kérdésben a nők szigorúbbnak bizonyultak, a kérdőív tanulsága szerint ők nagyobb arányban hordanak maszkot a volán mögött. A szabadban már jóval körültekintőbbek és szabálykövetőek vagyunk: a válaszadók 66,6 százaléka még az autóban felveszi a maszkot, közel ötöde pedig rögtön azután, hogy kiszállt a járműből.
Nagyobb gondot fordítunk az autó belső terének tisztán tartására is: a válaszolók 40,4 százaléka hetente fertőtleníti a jármű belső terét, különös figyelmet fordítva a kormánykerékre, a sebességváltóra és a kézifékre.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nem csökkent a bizalom és a segítő szándék
Bármennyire igyekszünk is a minimálisra korlátozni a személyes kontaktusok számát, vannak helyzetek, amikor elkerülhetetlen, hogy kapcsolatba kerüljünk idegenekkel: autósként például időről időre fel kell keresnünk az autószerelő műhelyt. A felmérésében részt vevő hazai sofőrök 77,2 százaléka úgy véli, hogy a biztonsági előírások betartása mellett a szervizek sem jelentenek nagyobb kockázatot, mint a napi bevásárlás.
Vannak persze olyanok is, akik szigorúan a legszükségesebb találkozásokra szorítkoznak: a válaszadók 3,9 százaléka inkább elhalasztja a szervizelést, ha van rá mód. Hasonló azok aránya (3,2%) is, akik a jelenlegi helyzetben defekt esetén sem kérnének ismeretlenektől segítséget, és valamivel többen (8,3%) vannak, akik a harmadik hullám idején már nem vállalják, hogy kapcsolatba kerüljenek idegenekkel - áll a közleményben.
Ugyanakkor a veszélyhelyzet ellenére sem csökkent számottevően a segítőkészség és az egymás iránti bizalom. A Hankook tavalyi online kérdőíves kutatásának eredményével összhangban a válaszadók túlnyomó többsége (77,2%) a járvány ellenére is megállna segíteni a bajbajutott autóstársnak. A korábbiaktól eltérően azonban a biztonsági intézkedések betartására sokkal nagyobb figyelmet fordítanak, hiszen a megkérdezettek 14,5 százaléka kifejezetten elvárja, hogy a másik sofőr is maszkot viseljen.
A felmérés alapján úgy tűnik tehát, hogy a hazai autósok nemcsak tisztában vannak a járvány megfékezését szolgáló óvintézkedésekkel, de a mindennapok során szem előtt is tartják és követik a szakemberek ajánlásait. Jó hír továbbá, hogy számíthatunk egymásra – ám fontos hangsúlyozni, hogy a biztonsági intézkedések betartása a szervizekben és az utakon elengedhetetlen a magunk és mások egészsége érdekében - zárult a kutatás eredményeit bemutató közlemény.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Újabb ítéletidő csapott le Dubajra – videó
- Visszalépett Karácsony Gergely legfiatalabb kihívója
- Grád Ottó: a nagyobb árcsökkenésre a gázolajnál lehet majd számítani
- Kiderült, hogy áll most a gáztárolók töltöttsége
- Navracsics Tibor: a Balaton ne csupán nyaralóhely legyen
- Oroszország nem vesz részt a júniusi békekonferencián