Visszatérnek a nosztalgiajáratok a fővárosba, így az utakon és a vágányokon muzeális járművekkel is lehet majd találkozni Budán és Pesten egyaránt a tavaszi-nyári időszakban.
A világ nagyvárosaiban fontos kérdés a közlekedés jövője. Tömegközlekedés, autómegosztás, önvezető járművek - nagyon nem mindegy, hogyan alakul a közlekedés digitalizációja.
Izgalmas hír jelent meg tavaly decemberben az Uberről. Az alapvetően közösségi személyszállítással foglalkozó cég felvásárolta a Geometric Intelligence mesterséges intelligenciával foglalkozó startupot, és elindította saját, mesterséges intelligenciával foglalkozó laboratóriumát. A mesterséges intelligenciával támogatva az autók könnyebben és jobban felismerhetik az utakon lévő tárgyakat, jelzéseket, vagy éppen az uberező utasokat még hatékonyabban tudják összepárosítani a sofőrökkel, és az Uber ételkiszállító szolgáltatásához is jól jöhet a gondolkodó szoftver.
Egyre több nagyváros - elsősorban Nyugat-Európában és Amerikában - készül arra, hogy önműködő autók, és önműködő taxik járjanak majd az útjaikon.
Az utazásmegosztó alkalmazások folyamatos versenyhelyzetbe állítják a taxikat és a tömegközlekedést: New Yorkban már kimutatható, hogy csökken a tömegközlekedés használata. Oslo már újragondolta a tömegközlekedési stratégiáját, és kihasználja a technológia előnyeit, míg Svájcban például önvezető kisbuszokat tesztelnek.
Tény, hogy az önvezető taxiknak van pozitív hatása, például a jobb parkolóhely-kihasználtság miatt. A következő évek egyik legforróbb vitája viszont az lesz, hogy van-e szükség tömegközlekedésre - mondta el a szerdai SMART 2017 konferencián tartott előadásában Vitézy Dávid, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója.
A közlekedési szakember úgy látja, nem lehet autókra építeni a nagyvárosokat, de a világban sok helyen ez a koncepció virágzik. A tömegközlekedés a legfenntarthatóbb közlekedési mód, így nem érdemes kiváltani önvezető taxikkal, autókkal.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Hozzátette: olcsó, vezető nélküli taxikat csak úgy szabad engedni elterjedni, hogy ha mellette a fenntartható tömegközlekedés, a tömegközlekedés, a kerékpározás is elérhető marad.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- A kormány további két évvel meghosszabbítja a kedvezményes lakásáfát -a nap hírei
- Ismét Sadiq Khant választották London polgármesterévé
- Bravúr a szlovénok ellen, az elitben a hokisok
- Halálos lövöldözés volt Párizs mellett
- Ukrán elnök: Oroszország egy hét alatt több mint 380 támadást indított ukrán városok ellen
- Megtámadtak Németországban egy kampányplakátokat ragasztó politikust