A Visa ma bejelentette globális értéknövelt szolgáltatási üzletágának további bővítését.
Mindig van hova fejlődni, a légiközlekedésben is. Ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy időről időre felbukkannak újabb és újabb elképzelések a légitársaságoknál, hogy mivel lehetne még több bevételt beszedni, vagy még több utast zsúfolni egy repülőre. Vannak köztük meglehetősen furcsák is, bár ezek (szerencsére) a mai napig nem valósultak meg. A CNBC most ezekből gyűjtött össze egy csokorral.
- Az Airbus egy furcsa szabadalomra nyújtott be kérvényt a múlt hónapban. Köztudott, hogy vannak többfedélzetes repülőgépek, de a repülőgépgyártó újítása, hogy egyetlen kabinon belül helyezne el két különböző szintet az üléseknek. A felső szintet létrával lehetne megközelíteni, és itt az üléseket hátra lehetne hajtani és ágyakká alakítani.
- A Ryanair felől hallottuk először, hogy állóhelyeket szeretne a repülőgépekre, ebből egyelőre repülésbiztonsági okok miatt nem lett semmi, ugyanis nem kapta meg az engedélyeket a légitársaság.
- Ki más vetette volna fel, mint a Ryanair, hogy a túlsúlyos utasok többet fizessenek. Ezt a nagyok még nem merték bevezetni, de egy kis helyi légitársaság, a Samoa Air megtette. 2013 óta van náluk egy alapjegyár, ami az út hosszától függ, ez pedig felszorozzák az utas és a poggyász együttes súlyával.
- A repülőgépgyártók egyik beszállítója, a Zodiac Seats ötlete volt, hogy egymással szembe helyez el üléseket, így optimalizálva a térkihasználást. Azt szerencsére nem kellett még megtudni, hogy ennek az utasok mennyire örülnek.
- Szintén az Airbus találmánya volt egy olyan, teljesen új repülőgéptípus, ahol kör alakban ülhetnének az utasok, a kabin alakra egy fánkhoz hasonlítana. De volt már olyan ötlet is, hogy bicikliülések lesznek a turistaosztályon, vagy hogy az utasok a virtuális valóságba kalauzoló sisakokat kapnak.
- És vannak olyan elvetemült légitársaságok is, akik a wc-használatért fizettetnének az utasokkal, természetesen ez is a Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary fejéből pattant ki. Az volt terv, hogy érmével működő mosdók lesznek a gépeket, hogy inkább beszállás előtt, még a reptéren intézzék el a dolgukat az utasok. Egyelőre még ez sem valósult meg.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Az ügy, amelyet Joe Biden és Donald Trump is bevett a kampányába
- A magyar bírói fizetések emeléséért küzd az Európai Bírói Egyesület
- A Budapesti Metropolitan Egyetem összefogott az Arizonai Állami Egyetemmel
- Szakértő: a Fed függetlenségének korlátozása súlyos piaci következményekkel járna
- Nagy Márton: kell a kínai kapcsolat Magyarországnak
- Leírhatatlan szörnyűségek sorát művelte barátnőjével - 8 év fegyház várhat B. Istvánra