A kormány megtéríti a távhőszolgáltatók számára a nem lakossági vízdíjak év eleji egységesítéséből származó többletkiadásaikat.
A 15 év feletti magyar lakosok 74,11 százaléka internetezik, az internethasználatban az egyes korosztályok között komoly különbség mutatkozik - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa által elfogadott, az internetes közönségmérési adatok alapján készült friss tanulmányból.
A 15 és 24 év közötti Z-generáció, a 25 és 40 év közötti Y-generáció, valamint a 41 és 56 év közötti X nemzedék 95,1, 96,7 és 82,3 százalékban szörföl a neten, míg az 57-75 éves Baby-boomereknek csak 57,1 százaléka.
A 15 évnél idősebb magyar férfiak száma 3.950.940, a nőké pedig 4.397.250. Ennek köszönhető, hogy körülbelül háromszázezerrel több nő használ internetet, az internetpenetráció azonban körükben kilenc tizedponttal alacsonyabb, mint a férfiaknál. Több nő internetezik, ugyanakkor az internethasználók és a nem használók aránya csaknem megegyezik a két nemnél.
Az egymást követő generációk közötti különbség az internethasználat terén is kirajzolódik. Az elemzésben az Alfa-generáció még nem szerepel, ők ugyanis tízévesek, vagy annál fiatalabbak – így nem állnak rendelkezésre róluk adatok. A Z-generációnál csak a 15 évesekről vagy az annál idősebbekről rendelkezünk információkkal. A korosztályos besorolás és a korcsoportok népességének mérete a következőképpen alakul:
Generáció | Kor | Népesség | Egyedi felhasználók (real users) | Internetpenetráció |
Z-generáció | 15-24 éves | 1 028 806 | 978 452 | 95,1% |
Y-generáció | 25-40 éves | 2 056 240 | 1 987 912 | 96,7% |
X-generáció | 41-56 éves | 2 326 154 | 1 914 200 | 82,3% |
Baby-boomer | 57-75 éves | 2 209 167 | 1 261 196 | 57,1% |
Háborús | 76 éves vagy idősebb | 727 823 | 45 016 | 6,2% |
Az adatok alapján kijelenthető, hogy a fiatalabb generációk körében jobban elterjedt az internethasználat. A Z-generáció száma csupán fele az Y-énak, emiatt körükben sokkal kevesebb a Real user-ek száma, az internetpenetráció azonban hasonló mértékű.
Tematikus oldalak látogatottsága
A mérőszámok, a Real users, valamint az oldalakon eltöltött átlagos idő (ATS) a negyedév havi átlagát mutatja. A legtöbb felhasználót a magazinok érik el, mégis a legtöbb időt a híroldalakon töltik az emberek. A legkevesebb ideig (az „egyéb” kategória kivételével) a felnőtt tartalmakat, a levelezőket és az e-kereskedelem kategóriába sorolt weboldalakat nézik a felhasználók. A kevésbé népszerű kategóriák színes nemzetközi tartalommal bírnak, amik nincsenek benne a statisztikában, csak a DKT-val szerződésben álló weboldalak.
Tematikus tartalmak látogatottsága otthonról és munkahelyről
Összesen 5.229.744 ember használt mobil eszközt (telefont vagy tabletet), 4.653.964 fő PC-t otthonról és 1.838.176-an munkahelyről az év első három hónapja során. A százalékos értékek (Reach) azt mutatják, hogy a különböző eszközök használóinak mekkora része érte el az egyes tematikus kategóriákat. Elsősorban mobilon keresztül interneteznek a magyarok. Az otthoni és a munkahelyi böngészés között nagy különbségek mutatkoznak a magazin, a szórakozás, a közösségi média, az e-kereskedelem és a felnőtt tartalmaknál.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Tematikus tartalmak látogatottsága hétköznap és hétvégén
A forgalmi adatok szerint egy átlagos hétköznap többen látogatnak híroldal, közhasznú/információ/linkgyűjtemény, levelező és kereső tematikájú tartalmakat.
A tíz legtöbb internetezőt elérő weboldal
A 2021 első negyedévének aggregált adatai alapján felállított sorrend szerint a legnépszerűbb oldal több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el, ami a hazai netezők csaknem 75 százaléka. A weboldalak neve után szereplő szám a megelőző időszakban felállított ranglistához képest történt elmozdulást mutatja. Ha az érték negatív, abban az esetben a weboldal előrébb helyezkedik el a listán, pozitív érték esetén fordítva.
A további információk a TOP10 oldal eléréséről, olvasóik összetételéről, keresztfogyasztásáról az NMHH oldalán érhetők el.
Ide utaztatja gyerekeit nyáron a magyar elit: akár 55 millió forintba is kerülhet a nyári szórakozás
A nyári szünidő közeledtével szülők tízezrei keresnek nyári programokat és táborokat a gyerekeiknek.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Jobb, ha tud ezekről a rendőrségi magyarázatokról
- Erre-arra megdörrenhet az ég, és az apró szemű jégeső sem kizárt
- Forradalmi újításra készül a repülésben a NASA
- Őrizetbe vettek egy demokrata kongresszusi képviselőt
- A korábbi 100 milliós bírság után újabb 40 milliós fizetnivalót kapott a 4Life
- Az EU és a NATO is tudja, és nem tűri az ilyen viselkedést