Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
Vajon mire takarékoskodunk mi, magyarok? Mi a fontosabb: a nyugdíj, a lakás, a nyaralás, vagy épp egy drága óra, egy új autó?
A takarékoskodó magyarok több, mint fele bízik abban, hogy eléri pénzügyi céljait. Legtöbben gyerekeik jövője végett, váratlan fizetnivalókra, továbbá egészséggel kapcsolatos költségekre tesznek félre vagy fektetnek be bizonyos összeget - derül ki a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat nemzetközi felméréséből.
A pénzügyi célok további sorrendje az aktívan takarékoskodó vagy befektető magyarok aránya szerint a következő: munkahely elvesztése vagy jövedelem kiesésének esete, illetve nyugdíjalapba fizet (13-13 százalék), első saját lakás vásárlása (12), gyermek születése (8), luxus, mint például autó, nyaralás, drága óra, stb. beszerzése; utódoknak, hogy örököljenek; magasabb képzettség megszerzése; házasodás (7-7), saját vállalkozás indítása (6), jobb lakás vásárlása (5), második lakás vagy nyaraló vásárlása (2).
A gyerekeinkért mindent
Például gyermekeik jövőjét tartja szem előtt pénzügyi céljainál a magyar válaszadók 19 százaléka úgy, hogy aktívan takarékoskodik vagy befektet. A megkérdezettek további 41 százaléka tervezi, hogy pénzügyi céljai közé fogja sorolni gyermekei jövőjét. Ezzel kapcsolatban semmit sem szándékozik tenni 40 százalék.
Nyugdíjemelés: ki kap többet, mennyivel kap többet? - KATTINTS!
Azok közül, akik gyermekeik jövőjével kapcsolatban már aktívan spórolnak vagy befektettek, százból 41-en kötöttek gyermekük számára egész életre szóló életbiztosítást. Forintot tesz félre 37 százalék. Államkötvénnyel, esetleg más kötvénnyel, illetve meghatározott idejű életbiztosítással 26-26 százalék rendelkezik. Befektetéssel kombinált életbiztosítást kötött 25, ingatlanba fektetett vagy külföldi pénzegységben spórol 23-23 százalék.

Az aktívan takarékoskodó vagy befektető magyarok egyharmada havi jövedelmének 5-10 százalékát szokta tartalékolni. További 30 százaléka 5 százaléknál kisebb részét, míg egyötöde 11-20 százalék közti arányt. A többiek 20 százaléknál nagyobb részt.
Ha a magyarok pénzügyi céljait összehasonlítjuk harmincegy európai ország átlagával, azt látjuk, hogy nálunk a válaszadók kisebb aránya takarékoskodik vagy fektet be aktívan. Ez érvényes a kutatásban felmért tizennégy jövőbeli cél mindegyikével kapcsolatban. Például a gyerekek jövője érdekében hazánkban a megkérdezettek 19 százaléka aktív; Európában átlag 25 százaléka. Váratlan kiadásra nálunk 14 százalék tartalékol, földrészünkön átlagosan 32 százalék. Jobb saját lakást a magyarok közül 5, a többi ország átlagában viszont 13 százalék céloz meg. Egészséggel kapcsolatos kiadásokra nálunk a válaszadók 14, Európában átlag 24 százaléka készül fel.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ami a céltudatosságot illeti, a magyar válaszadók 30 százaléka biztos benne, hogy pénzügyi elképzeléseit meg tudja valósítani. Szintén bízik céljai elérésében további 25 százalék, de úgy, hogy közben figyeli a pénzpiacot, és időnként változtat befektetésein vagy banki ügyletein.

Ezzel ellentétben százból 23 magyar nem biztos abban, hogy eléri pénzügyi céljait, de kitart befektetése vagy megtakarításának módja mellett. A magyar válaszadók további 22 százaléka ugyan szintén nem bízik benne, hogy célhoz ér, de figyelemmel kíséri pénze sorsát, és ha érdemesnek tartja, akkor változtat, hogy azáltal mégis megvalósítsa, amit eltervezett.
Aggódnak a magyar bankok: kifogyhat a pénz az ATM-ekből - KATTINTS!
A felmérés egyik fontos eredménye, hogy világszerte is, hazánkban is jóval többen terveznek takarékoskodni vagy befektetni bizonyos célokra, mint ahányan jelenleg teszik. Magyarországon ez mind a tizennégy vizsgált célra érvényes.
Néhány példa az aktivitásra, illetve a jövőbeli tervezésre
Amíg váratlan kiadásokra a magyar válaszadók 14 százaléka tesz félre, addig 41 százalékuk tervezi, hogy majd tartalékol erre. (Európában ez az arány átlagosan 25, illetve 39 százalék). Gyermek születésével kapcsolatos kiadásokra nálunk a megkérdezettek 8 százaléka takarékoskodik vagy fektet be aktívan, és 22 százaléka tervezi személyes pénzügyeit majd úgy alakítani, hogy szem előtt tartja családjában egy újszülött érkezését. (Földrészünkön az átlag 12, illetve 26 százalék) - derül ki a Nielsen felmérésből.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








