23 °C Budapest

Sportban a hozam, szponzorban a bizalom

Pénzcentrum
2012. május 30. 10:09

Valószínűleg nem tévedünk nagyot, ha már májusban kijelentjük, hogy az idei nyár legfontosabb, világszerte legnagyobb érdeklődéssel várt eseményei az UEFA 2012 Labdarúgó Európa-bajnokság és a XXX. Nyári Olimpiai Játékok lesznek. A rangos sporteseményeket nézők milliárdjai követik világszerte, a sportrajongó tömegek pedig a legnagyobb világcégeknek jelentenek potenciális fogyasztókat.

Persze a nagyvállalatok marketing-szakemberei számára a világ legrangosabb sporteseményeinek támogatása nem elsősorban eladásaik rövid távú növeléséről szól, a stratégia sokkal összetettebb ennél. Az elköltött dollármilliók inkább kommunikációs célokat (például az ismertség növelését) szolgálják, amelyek hosszú távon járulnak hozzá egy társaság jövedelmezőséghez. Fontosságukat mutatja azonban, hogy a világcégek egyre nagyobb összegeket áldoznak a nagy nemzetközi sportesemények szponzorálására, mert jól tudják: a vásárlók számára már nem mindig az ár a fontos.

A sportesemények támogatására szánt dollármilliókat általában nem azért költik el, hogy az olimpia, vagy a labdarúgó EB ideje alatt több póló, autó vagy üdítő fogyjon. A szponzoráció sokkal inkább egyfajta befektetés a jövőbe. Az erre költött pénz bonyolult módon ugyan, de valamiképpen megtérül a szponzor számára.

Ha nézők százmilliói látják a hirdetést, az hosszú távon növeli az adott cég vagy termék ismertségét. Vásárláskor a boltban egy ismert terméket szívesebben vásárol a fogyasztó, mint egy teljesen ismeretlent, főként, ha ahhoz a márkához még érzelmek is kötődnek. A sportszponzoráció másik célja pedig éppen az, hogy a reménybeli vevő ne a megszokott hirdetési helyzetben találkozzék az adott termékkel, hanem mondjuk egy kellemes élethelyzetben, pozitív körülmények között. Ha például életünk legizgalmasabb futballmérkőzésén valamilyen élmény ér minket egy autómárkával kapcsolatban, akkor ehhez a márkához tudat alatt kellemes érzés kötődik, ami autóvásárláskor nagy előny lehet az adott márka gyártója számára.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Egy ismert és szeretett márka pedig felbecsülhetetlen értéket jelent, hiszen rengeteg pénzt lehet vele keresni - bizonyítják ezt a sportesemények legismertebb támogatóinak, például az Adidasnak, a Coca-Colának, vagy épp a McDonald's-nak a sikerei is.

Ha kíváncsi vagy arra, hogy milyen összefüggés van a sportesemények és a befektetések között, hogy miért éri meg a világcégeknek a labdarúgó Európa-bajnokság és az olimpia támogatása, vagy hogy hogyan lehetsz részese Te is a világ legnagyobb szponzori sikereinek, olvasd a Pénzcentrum.hu és az OTP Alapkezelő június 4-én induló cikksorozatát!

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. május 2. 10:42
A médiahatóság bejelentette, hogy további 10 évre az InfoRádió szól majd a Budapest FM 88,1 MHz-en,...
Holdblog  |  2024. május 2. 08:54
Nem egyszerű szakma a jegybankárság, pláne most, pláne Magyarországon vélte Zsiday Viktor. A HOLD-ná...
Bankmonitor  |  2024. május 1. 11:51
Napvilágot láttak az új otthonfelújítási támogatás pályázati feltételei, amelyből számos olyan részl...
Buxelliott  |  2024. április 30. 13:34
Elérte a várt célzónát az arany (link), majd a csatornatetőt, ahonnan lefordulás indult meg. Érkezik...
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 2. csütörtök
Zsigmond
18. hét
Május 2.
Jelszó világnap
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem