Az országos nettó települési átlagkereset 474 ezer forint volt 2024-ben, mely 13,5 százalékkal bővült az előző évi 418 ezer forinthoz képest.
Ma adta ki közleményben a KSH a legfrissebb adatait, miszerint idén májusban a bruttó átlagkereset 262 100 forint volt, ami 6 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban.
A májusi nettó átlagbér 174 300 forint volt. A január-május időszakban a bruttó átlagkeresetek 6,1 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Ha az alábbi grafikont jól megnézzük, akkor látható, hogy nagyjából ugyanaz a görbe rajzolódik ki, mint egy évvel ezelőtt (csak magasabban). Eddig az idei csúcsot a március jelentette, akkor 8,4 százalékkal volt magasabb az átlagkereset, mint egy évvel korábban. Arról viszont ne feledkezzünk meg, hogy 5,7 százalékkal emelkedett a minimálbér és a garantált bérminimum, tehát nem kizárólag a gazdasági teljesítménynek köszönhető az emelkedés.

A január-május időszakot nézve az átlagkereset bruttó 257 700 forint volt, és a nettó 171 300 forint (családi adókedvezmény nélkül). A különböző szektorok bérei között viszont igen nagy különbségek vannak:
Lehetne jóval magasabb
Bár tény, hogy a minimálbér emelése is igen jó hatással volt a gazdaságra (és nagyon időszerű is volt), a reálértéken számolt nettó minimálbér a válság óta Magyarországon nőtt a legkisebb mértékben a régióban. Ma csak 7 százalékkal magasabb a minimálbér, mint 2008-ban (az inflációs hatást is figyelembe véve).
KATTINTS: Ebben is sereghajtók vagyunk: alig nőtt a minimálbér a válság óta
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A nettó minimálbért euróba átszámolva az is látszik, hogy komoly hátrányba kerülünk régiós szinten is, a Policy Agenda szerint, ha nem számolunk az árfolyamok és az edórendszerek esetleges változásával, és kizárólag az elmúlt évek bruttó növekedési átlagát nézzük, akkor öt év múlva a román nettó minimálbér megelőzi a magyart.
Az OECD jelentése szerint 2017 végére teljesíthető az a terv, hogy a foglalkoztatottság érje el a válság előtti szintet, de a bérek továbbra is nagyon gyengén növekednek. Ha a 2000 és 2007 közötti reálbér-növekedést összehasonlítjuk a 2008 és 2015 közöttivel, akkor azt látjuk, hogy Magyarországon 20 százalékkal magasabbak lennének a bérek, ha folytatódott volna a 2000 és 2007 közötti növekedés.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








