2004. május 1-jén tíz európai ország - Ciprus, Csehország, Észtország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Málta, Szlovákia és Szlovénia csatlakozott az EU-hoz.
A Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsa kampányt indított a külföldön munkát vállalók tájékoztatására, a munkavállalással kapcsolatos veszélyek felhívására.
Közleményükben kiemelték: a munkaerő szabad áramlása a "munkacélú kizsákmányolás" terjedésével is járt Európában. Az "EUmelo" elnevezésű kampányhoz weboldal készült, amely nyilvánvalóan hamis ígéretekkel, a realitástól teljesen elrugaszkodva csábította a munkát keresőket. Az eumelo.eu azt állította, hogy a Londonban bejegyzett oldalt olyan emberek hozták létre, akik maguk is uniós munkavállalók. Azt ígérték bárkinek nyelvtudás vagy szaktudás nélkül, 80-100 százalékos sikerrel találnak munkát, sőt szállást biztosítanak, a még nem dolgozó családtagokat segélyhez juttatják, a gyerekeket az iskolába beíratják, 2000 eurós bért és lakhatást kínálnak. Az oldalt a Facebookon hirdették, és hamar nagy érdeklődés mutatkozott iránta.
Közleményükben azt írták: a jelentkezők töredéke volt csak szkeptikus, holott sok szándékos hibát rejtettek el az oldal összerakása közben. A felhasználók számos jelből rájöhettek volna, hogy nem valós lehetőséget látnak. Példaként említették, hogy az Általános Szerződési Feltételek menüpont alatt le is leplezte magát a "projekt", ott ugyanis leírták: ez az NBT tájékoztató kampány. Emellett gmailes email-címet használtak, a cég pedig egy létező londoni címen működött a weblap szerint, de arra a címre nem volt bejelentve semmi.
A cél az volt, hogy az eumelo.eu oldalra minél nagyobb forgalom terelődjön, ezáltal minél több potenciális jelentkező érdeklődjön. Aki ugyanis jelentkezett munkára az oldalon, az automatikus válaszlevelet kapott, amelyben képregényes formában tájékoztatást kapott a külföldi munkakeresés veszélyeiről, és felsorolták azokat a gyanús jeleket, amelyek láttán résen kell lenni - olvasható a BM közleményében.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
- BL-elődöntő élőben: Borussia Dortmund–PSG 1-0
- Reptérfelújítás indul a Balatonnál - a nap hírei
- Nagy Márton: a társadalom elöregedése felpörgeti az egészségturizmust
- Egy rövid közleménnyel zárta le a bohócozásügyet a Magyar Jégkorong Szövetség
- Aláírták Schäfer András jövőjét a Bundesligában
- Illés Fannit komoly betegség hátráltatja, de boldog édesanyaként küzd az újabb olimpiai álomért