Az észt külügyminiszter szerint Oroszország tehető felelőssé azért a GPS-zavarért, amely több ezer európai járatot is érintett.
Rengeteg utazás, repterek, csinos uniformis - sokak számára vonzó és izgalmas a légiutas-kísérők munkája, ráadásul a fizetés sem rossz. Legalábbis ez él a köztudatban. Utánajártunk, mi a valóság, és annak is, mennyit tesznek zsebre a pilóták.
Légiutas-kísérőnek lenni bár vonzó, valójában cseppet sem egyszerű munka. Megterhelő lehet a szervezetnek, és mint általában a vendéglátás területén, itt is szükség van jó adag türelemre, kedvességre, és mosolyra. Na meg nyelvtudásra. Mindezt sok esetben meg is fizetik, de messze nem annyira, mint ahogy azt sokan gondolják. Hogy pontosan mennyi a fizetés, arról csak nagyon keveset tudunk. A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat kereseti listáján sincs információ róla (az adatok nem értékelhetők), és erről a légitársaságok sem szívesen nyilatkoznak.
Jelenleg hatalmas toborzási kampányt bonyolít a Wizz Air, 1300 új munkavállalót keres, pilóták és első tisztek mellett légiutas-kísérőket is. A felhívásuk szerint: a légiutas-kísérőnek jelentkezők felvétel esetén kiváló képzésben részesülnek, ingyen kapnak egyenruhát és lehetőségük van szülőhelyükön dolgozni, ráadásul a dolgozói utazási lehetőségeket is igénybe vehetik a Wizz hálózatában a kontinensen és azon túl is.
Megkérdeztük a légitársaságot, hogy ha valaki megfelel a feltételeknek (életkor, magasság, tanulmányi háttér, nyelvtudás, egészségi állapot), hogy zajlik a kiválasztás.
Rákérdeztünk arra is, hogy milyen kezdő fizetésre, illetve egyéb juttatásra számíthatnak az új kollégák. A térítésmentes képzés, egyenruha, kényelmes munkarend és remek karrierlehetőségen felül a béreket illetően azt válaszolták: iparági benchmarkok alapján versenyképes fizetést biztosítanak. Nem hivatalos forrásból azonban megtudtuk, hogy
Megkerestünk több légitársaságot is, hogy milyen bérekért foglalkoztatják a légiutas-kísérőket. Amint megérkezik tőlük is a válasz, közöljük.
Pilótákat és első tiszteket is keresnek
A Wizz Air pilótáinak csapata is bővül, az év elején közölt adatok szerint 900 pilótát alkalmaznak, közülük több mint 200 magyar. A tervek szerint 2025-re a mai kétszeresére nő a cég, mintegy 100 új Airbus repülőgép érkezésével. Idén 13 repülőgéppel növelik a flottát, ezáltal közvetlenül 150 újabb pilóta számára biztosítanak munkahelyet. Ennek köszönhetően folyamatosan toboroz munkatársakat kapitányi és elsőtiszti pozíciókba egyaránt.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- tudta meg korábban a Pénzcentrum a légitársaság kommunikációs osztályától.
Bekerülni persze nem túl könnyű, több körös a kiválasztási folyamat. Az EU szabályozásának megfelelően minden jelentkezőnek rendelkeznie kell az Európai Repülésbiztonsági Hatóság (EASA) CPL engedélyével, azaz a kereskedelmi pilóta szakszolgálati engedéllyel és légitársasági pilóta szakszolgálati engedéllyel. Ha ennek, valamint a légitársaság egyéb alapkövetelményeinek megfelel a jelentkező, akkor 3 napos értékelésen tesztelik a képességeit. Ezt tesztrepülés követi Airbus repülőgép-szimulátoraink egyikében.
A frissen képzett pilóták 500 óra repülés (a képzéseken repült órákkal együtt) készen állnának az önálló elsőtiszti munkára. Innentől karrierjük repülési tapasztalatuk és további képzési teljesítményük szerint fejlődik.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Csák János: identitás és kultúra nélkül nincsen cselekvőképesség
- Wéber Gábor elmondta, ki szorongathatja meg Max Verstappent
- Át kellett írni a Medián közvélemény-kutatási adatait, de van rá magyarázat
- "Mentális mélyponton" - Varga Dénes: ez a meccs létfontosságú lesz
- Bő két napra lezárják a Szabadság hidat
- Új kormánya van Szerbiának