A jármű az alacsonyabb utasszámú viszonylatokon fog közlekedni, jellemzően nap közben - bárki ingyen felszállhat rá.
Kényszerszabadságra küldik a BKV-s járművezetőket, a cégvezetés ugyanis a metrópótlásra készülve több tucatnyi embert vett fel, milliókért kiképezte őket, s most nem tud velük mit kezdeni. Az elmúlt időszakban a vállalkozóknak átadott járatok (kiszervezések) miatt mostanra jelentősen csökkent a BKV feladata, elmaradtak a túlórák, ezért több tízezer forinttal csökkentek a keresetek. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet a helyzet rendezését követeli a cégvezetéstől és a fővárostól.
- mondta Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnöke. Hosszú huzavona után végül a BKV vezetése is arra készült, hogy a fővárosi cég kapja a metrófelújítás idejére a felszíni pótlásra szóló megbízást, s hogy erre kellően rákészüljön, több tucatnyi embert vett fel, és milliókért buszvezetőkké képezte őket. Mivel kiderült, metrófelújítás belátható időn belül mégsem lesz, a cég átesett a "ló túloldalára": túlméretezte a létszámot. Legalábbis a BKV normál üzemmódjához képest.
Most ugyanis a normál üzemmód is csak töredéke a korábbinak, a járatok kiszervezésével is jelentősen csökkent a BKV feladata. Az alacsony alapbérek miatt korábban egyedül a túlóra miatt érte meg BKV-s járművezetőnek (és karbantartónak) lenni, ám idén nemhogy túlmunka, de még normál műszak sem jut ennyi embernek, ezért tömegével küldik kényszerszabadságra a dolgozókat. Félő azonban, hogy előbb, utóbb nemcsak szabadságra, hanem végleg elküldenek tucatnyi járművezetőt a cégtől - aggódik az elnök. Az egyébként nincs rendjén, hogy a sofőröknek túlórával kell megkeresniük a megélhetésre valót, mert az alapbér erre kevés, ám tény, hogy a pluszmunka megszűnése miatt a járművezetőknek több tízezer forinttal csökkent a keresetük. A kiesést most jobb híján másodállással, egyéb maszekolással pótolják. Ez sajnos azt eredményezi, hogy fáradt járművezetők ülnek a volán mögé. Ez az utasoknak sem jó, mi több, balesetveszélyes.
A szakszervezet nem írta alá a tavasszal született bérmegállapodást, vagyis nem kötelezte magát arra, hogy idén már nem kezdeményez béremelési tárgyalást, ezért most élve a lehetőséggel egyeztetést kezdeményez a vezérigazgatóval. Nemes úgy véli, a fővárosi tulajdonú cégnek olyan béreket kell biztosítania a felelősségteljes munkát végző járművezetőknek, hogy ne kelljen máshol robotolniuk a megélhetésükért.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
- Szakértő: észbontó tempóval csapódhatott a szállodahajóba a motorcsónak
- Már szárad a tinta Szoboszlaiék új edzőjének hosszú távú szerződésén
- Közzétette a rendőrség a verőcei hajóbaleset után eltűntek fotóit
- MOB-életműdíjat kapott Török Ferenc: nem hiszem, hogy ezt lehetett volna ennél jobban csinálni
- Pánikgomb-applikációt fejlesztettek a családon belüli erőszak ellen - Görögországban
- Áder Jánosnak három fontos kérdése van