17 °C Budapest
Bedől a szépségipar a járványnak: a korona diktál, az ipar alkalmazkodik

Bedől a szépségipar a járványnak: a korona diktál, az ipar alkalmazkodik

2021. december 16. 17:02

Az elmúlt években számtalan meghatározó innováció, ötlet és márka születetett, amelyek újrafogalmazták és fellendítették a szépségipar világát. A COVID-19 járványhelyzet azonban soha nem látott kihívások elé állította az ágazatot: boltok bezárását, a termékfejlesztés leállítását jelentette. A szépségipar feladata tehát a COVID-19 körülményeihez történő alkalmazkodás: a szépségipar digitalizálásának megvalósításával, a maktrotrendek követésével, a tudatos bőrápolási termékek kereskedelmének fellendítésével.

A járványhelyzet tetőpontján megfigyelhettük, hogy a márkák online csatornákon keresztül igyekeztek elérni a fogyasztókat, és termékkínálatukat a karanténhoz és a bezártsághoz igazították. Ennek eredményeként a COVID-19 számos makrotrendet felgyorsított, és tartós változást hozott mozgásba: a vásárlók nyitottak lettek az új, innovatív technológián alapuló fogyasztói élményekre.

A járvány ezzel egyidejűleg felgyorsította a kozmetikumoktól való elmozdulást a bőr- és a hajápolás, valamint a „self-care” jelensége felé: arra ösztönözte a márkákat, hogy értékeljék újra kis- és nagykereskedelmi kínálatukat, figyelembe véve a digitalizáció előnyeit.

A McKinsey & Company felmérése alapján a COVID-19 járványhelyzet gazdasági következményei az elkövetkező években még érezhetők lesznek: a szépségipar globális bevételének összege világszinten 35 százalékos csökkenést mutathat, amennyiben a járványhelyzetnek további hullámai lesznek és azok lezárásokat eredményeznek.

Lépést tartottak a hazai cégek?

A Dun & Bradstreet céginformációs adatai alapján kirajzolódik, hogy a hazai illatszer nagykereskedelemmel foglalkozó cégekre a teljes iparágat megrengető nehézségek jelentős hatást gyakoroltak. Az adatok szerint jelenleg három legnagyobb hazai illatszer nagykereskedelemmel foglalkozó cég sem tudta növelni a nettó árbevételét 2020-ban, a 2019-es évhez képest.

A legnagyobb nettó árbevételt realizáló L'OREAL Magyarország Kozmetikai Korlátolt Felelősségű Társaság 2019-ben 20,696 milliárd forint nettó árbevételt ért el, míg a tavalyi évben 19,9 milliárd forint nettó árbevételt realizált.

A második legnagyobb illatszer nagykereskedelmi szereplő, az AVON COSMETICS HUNGARY Kozmetikai Cikk Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság szintén kevesebb nettó árbevételt realizált: 2019-ben 20,3 milliárd forintot, míg 2020-ban 18,7 milliárd forintot. A harmadik helyezést elérő Johnson & Johnson Egészségügyi és Babaápolási Termékeket Gyártó és Forgalmazó Korlátolt Felelősségű Társaság szintén hasonló tendenciát mutatott: 2019-ben 17,4 milliárd nettó árbevételt ért el, míg 2020-ban 15,4885 milliárd nettó árbevételre tett szert.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A kiskereskedelmi szereplőknél egészen más figyelhető meg: a cégek a felmerülő nehézségekhez adaptálták működésüket, újraértékelték kínálatukat, az arcápolásra és a bőr egészségére fókuszálva. Teret nyertek például a koreai kozmetikumok, valamint a „clean-beauty” termékek, elérhetővé vált a dél-koreai szépségipari törekvés Magyarországon. Megfigyelhető, hogy a jelenleg három legnagyobb hazai illatszer kiskereskedelemmel foglalkozó cég, a DM-drogerie markt, a ROSSMANN Magyarország, és a HB GROUP 2020-ban jelentősen növelte az értékesítésből származó nettó árbevételét, 2019-hez viszonyítva.

A legnagyobb árbevételt realizáló dm Kft. 2019-ben 100,655 milliárd forintos nettó árbevételre, míg 2020-ban 108,9179 milliárd forintos nettó árbevételre tett szert; a ROSSMANN Magyarország Kft. 2019-ben 90,2 milliárd, 2021-ban 99,2 milliárd nettó árbevételt szerzett értékesítéseiből; a HB GROUP pedig 6,9 milliárdos, 2019-es nettó árbevételéhez képest 2020-ban 8,3 milliárd forintnyi nettó árbevételt realizált.

Az adatok alapján megfigyelhető, hogy 2018-ban 29, 2019-ben 52, 2020-ban 17 illatszer-nagykereskedelem főtevékenységű cégalapítás történt, a cégalapítási kedv nem hagyott alább. Az illatszer-kiskereskedelem főtevékenységű cégeknél hasonlóan megfigyelhető, hogy – bár csökkenő tendenciát mutatva a korábbi évhez képest – vonzónak tartották a piaci szereplők az e tevékenységi körben történő cégalapítást: 2018-ban 37, 2019-ben 32, 2020-ban 28 új cégalapítás történt.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 7. kedd
Gizella
19. hét
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm