Japán második legnagyobb autógyára ismét az üzleti előrejelzéseinek módosítására kényszerült. A Honda 485 milliárd jenről 62 %-kal 185 milliárd jenre csökkentette a tervezett adózott eredményét a március 31-ével záruló üzleti évre vonatkozóan, a kereslet 30 % feletti visszaesése miatt csökkentik a termelést is, ami várhatóan 760 alkalmazott elbocsátásával jár majd együtt.
"A vállalat kilátásai napról napra kedvezőtlenebbek, egyelőre semmi jelét nem látjuk annak, hogy a dolgok belátható időn belül jóra fordulhatnak. Az eladások zuhanását nem nézhetjük tétlenül, sajnos meg kell hozni a szükséges lépéseket" - mondta a Honda elnöke a tegnap Tokióban tartott sajtótájékoztatón.

Forrás: bloomberg.com
A válság hatására a gyár legjelentősebb célpiacának számító Egyesült Államokban 27 éves mélypontra zuhantak az eladások, Európában pedig 34 %-kal kevesebb Honda fogyott, mint egy évvel korábban. A japán jen árfolyamának alakulása tönkrezúzta a vállalat nyereségtervét, a jen az elmúlt egy évben 26 %-ot erősödött a dollárral és 30 %-ot az euróval szemben.
A vállalat a közelmúltban jelentette be, hogy a költségcsökkentés első lépéseként kiszállnak a Forma-1-ből, csökkentik a vezetők javadalmazását, a keresletnek megfelelően alakítják a termelést, ami az első negyedév végére várhatóan 760 alkalmazott elbocsátását jelenti.
A Honda mellett a Toyota és a tengerentúli versenytársak helyzete is napról napra romlik, ami pedig az eladási tervek csökkentését eredményezi. A Honda 4,015 millióról 3,65 millióra csökkentette a gyártást és elhalasztotta az év végére tervezett luxus Acura bemutatását.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








