A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 256,1 pontos, 0,38 százalékos emelkedéssel, 68 142,02 ponton, történelmi csúcson zárt kedden.
A járványhelyzet a pénzügyi tudatosságunkat is megváltoztatta
Budapest, 2020. október 21. - A járványhelyzet miatt megnőtt a biztonság és tervezhetőség iránti igény, ami az életbiztosításokba áramló pénzmennyiség növekedésében is tetten érhető. Európai összevetésben azonban még mindig jelentős a lemaradásunk nyugdíjmegtakarítások tekintetében. A MABISZ idei kampányában is a tudatos jövőtervezésre, az időben elkezdett megtakarítások fontosságára igyekszik felhívni a fiatalok figyelmét.
Növekvő igény a tervezhetőség iránt
Különböző felmérések szerint a magyar háztartások mindössze felének van annyi megtakarítása, amennyivel legalább két hónapot át lehet vészelni.(1) A harmincas generáció több mint negyede azonban semennyit nem tud havonta félretenni.(2)
Az Európai Alap- és Vagyonkezelők Szövetsége (EFAMA) legutóbbi, európai háztartások megtakarításairól szóló tanulmánya szerint a magyar lakosság pénzügyi vagyonán belül a legnagyobb arányt (48%) a betétállomány adja, ami jóval meghaladja az európai 37%-os átlagot. Nyugdíjmegtakarítások tekintetében ugyanakkor jelentős a lemaradásunk: arányuk mindössze 6%, miközben az európai átlag 26%. Az életbiztosítások szintén 6%-ot tesznek ki, szemben az európai 19%-os átlaggal.(3) Mindez a pénzügyi ismeretek alacsony szintjére is utal.
Pozitívum ugyanakkor, hogy a járványhelyzet miatt megnőtt a biztonság és tervezhetőség iránti igény, ami az életbiztosításokba áramló pénzmennyiség növekedésében is tetten érhető. Az MNB adatai szerint utoljára 10 éve fordult elő magasabb nettó pénzbeáramlás az életbiztosításokba, mint az idei második negyedében.
Kampány a tudatos jövőtervezésért
A MABISZ tavaly indított öngondoskodási - nyugdíjbiztosítási témájú kampányának továbbra is az az elsődleges célja, hogy felhívja a fiatalok figyelmét a tudatos jövőtervezésre, az időben elkezdett megtakarítások fontosságára. Az idei járványhelyzet különösen ráirányította a figyelmet a megfelelő pénzügyi védőháló fontosságára.
A COVID-19 által okozott járvány és annak nyomán kialakuló gazdasági környezet egyfajta tükröt tartott: megmutatta, hogy mindennapjaink milyen váratlanul vehetnek negatív fordulatot. A karantén időszak alatt tulajdonképpen az történt sokakkal, mint nyugdíjba vonuláskor: drasztikusan lecsökkent a jövedelmük, miközben rengeteg szabadidejük lett.
Ezt mutatja be öt közéleti személyiséggel folytatott beszélgetésen keresztül egy kisfilm, amelyben Kemény Zsófi, Kiss Gergely, Krausz Gábor, Pelsőczy Réka és Sena mesélnek arról, hogy az elmúlt hónapok történései miként alakították át pénzügyi tudatosságukat. Mindegyikük másként élte meg a tavaszi karantént, de abban egyetértenek, hogy a jövőtervezés, a megtakarítás elkezdése nem egy több tíz év múlva esedékes dolog, hanem egy életszemlélet, amely segít átvészelni a váratlan helyzeteket.
A kampány részét képezi a jovotervezes.mabisz.hu tematikus landingoldal, amely gyakorlati tippek mellett megtakarítási kalkulátorral bővült. Ez utóbbi megmutatja, hogy hány év múlva érhet el valaki teljes anyagi biztonságot, meglévő megtakarítási szokásaival. Emellett hasznos tanácsokkal is szolgál az oldal az egyének jövőtervezéséhez.
A kampány október 15-től egy hónapon keresztül tart. A kampány social platformokon fut, PR támogatással.
(1) https://bnpparibascardif.hu/-/bnp-paribas-cardif-a-magyar-munkavallalok-mindossze-felenek-van-ket-honapra-elegendo-penzugyi-tartaleka
(2) https://www.signal.hu/hu/Mit-gondolnak-a-fiatalok-a-penzugyekrol-2019-ben
(3) https://www.efama.org/Publications/KPI%20Report_FINAL%20version.pdf
(x)
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
- Lengyel, német vélemény: Vlagyimir Putyin esetében nem a diplomácia vezet a békéhez
- A könnygázzal fújták le a törökök legnagyobb május 1-jei megmozdulását
- A Giro helyett a Tour de Hongrie-val kéne beérnie Fetter Eriknek
- Orbán Balázs az EU-ban töltött 20 évről: "varázstalanodott az unió"
- "A kapitány egy bohóc" - Valami nem stimmel a jégkorong-válogatott öltözőjében
- A közvélemény-kutató cégek szerint vissza kellene szerezni a szakma hitelességét