A biztosítótársaságok egyöntetű véleménye, hogy a kötelező díjak elérték azt az átlagos szintet, ahonnan már csak felfelé vezet az út. Egyesek közülük már várható csődökről, a kárrendezés színvonalának elkerülhetetlen csökkenéséről, mások a tulajdonosaik profithoz fűződő érdekeiről beszélnek, mely nem engedi meg a veszteséges működést. Abban azonban minden társaság egyetért, hogy a díjak jövőre emelkedésbe kezdenek. A Biztosítás.hu hazai biztosítókhoz intézett körkérdéséből kiderül, mire számítanak az egyes társaságok.
Néhány nap és véget ér az idei kampány, mely az eddigi legalacsonyabb átlagdíjat hozta el a váltóknak. A 17 ezer forint alatti éves átlagdíj még az elmúlt évi 25 ezer Ft-os rekordnál is több, mint 30%-kal alacsonyabb díjat hozott.
A biztosítók szerint itt vége is a kötelező díjcsökkentésnek. Az idén mintegy 129 milliárd forintos díjbevételt produkáló kötelező piac ugyanis várhatóan 100 milliárd alá csökken a mostani gyilkos kampánynak köszönhetően. Mindez a bankadóval megfejelve minden bizonnyal veszteséget jelent majd a kötelező piac szereplőinek. Az egyes biztosítók véleményét a Biztosítás.hu által készített kutatásból ismerhetjük meg:
Nem vállalhatóak a veszteségek
Jákfalvi Zoltán - a Generali Biztosító gépjármű üzletági igazgatója - szerint a biztosítótársaságok tulajdonosai nem fogadják majd el a kötelező üzletág veszteségessé válását, ami a díjak kis mértékű jövő évi emelkedését vetíti előre. Ugyanezen a véleményen van és a váltók számának csökkenését várja Flamich Gábor - a Signal Biztosító gépjármű biztosítási igazgatója - is, aki szerint a veszteségek miatt több olyan biztosítótársaság is kivonul majd a kötelező piacról, aki korábban a kötelező biztosításra alapozta működését.
Az idei kampány nyertesének számító társaságok közül a K&H nevében nyilatkozó Kaszab Attila a díjak stagnálására és kis mértékű emelésre számít jövőre, de szerinte mindez nagyban függ - az elmúlt években csökkenő gyakoriságú - személyi sérüléssel járó károk alakulásától.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Biztosítás.hu szerint semmit sem veszíthetnek mostani biztosítóváltásukkal azok az évközi évfordulósok, akik 2010-ben vették autójukat, mivel most a novemberi kedvezményeket is tartalmazó olcsóbb díjakon szerződhetnek új biztosítójukhoz és az sem fordulhat elő, hogy év közben majd "elfeledkeznek" a biztosítóváltásról.
Ezen autósoknak már csak azért sem szabad erről elfeledkezniük, mert a drágább évközi díjszint miatt 2010-ben jóval magasabb áron vették kötelezőjüket, mint év végén váltó társaik.
Csermely Tibor a Groupama-Garancia Biztosító ügyvezetője szerint a díjcsökkenés miatt biztosan romló kárhányadok mellett nem hagyható figyelmen kívül a szektort terhelő különadók súlya sem. Csermely szerint a biztosítók által fizetendő "bankadó", tűzadó, kártalanítási alap és központi nyilvántartási hozzájárulás mellett az üzletág nem lehet profitábilis. Tóth Sándor, a KÖBE gépjármű főnöke szerint, ha az üzemanyag fogyasztás és az ezzel együtt járó gépjárműhasználat nem csökken tovább, a biztosítók mindannyian díjat lesznek kénytelenek emelni.
Az AEGON és az Uniqa üzletágvezetői is egyértelműen díjemelkedést várnak. Gulyás István, az Uniqa igazgatója szerint ez idén a vállalti flották esetében már be is bekövetkezett. Az Aegon nevében nyilatkozó Papp Lászlóné véleménye szerint a flották után jövőre a lakossági személygépjárművek díja is emelkedni fog. Az Aegon csak azon biztosítók esetében tudja elképzelni a díjak emelkedésének elmaradását, ahol a biztosító más termékeket is el tud adni kötelezős ügyfeleinek.
A felmérést készítő Biztosítás.hu szerint nem kell ugyanakkor attól tartani, hogy a díjcsökkenés végével a kárrendezés színvonalának romlása kezdődne el. Az alkusz szerint a társaságok nem engedhetik meg maguknak, hogy az árak után a jövőben a szolgáltatásokat összehasonlító ügyfelek rossz tapasztalatokat szerezzenek velük kapcsolatban. Rácz István, a Biztosítás.hu ügyvezetője szerint nem lesz meglepő, ha jövőre csak néhány százezer kötelezőt váltó lesz, és az autósoknak a spórolás helyett azt kell keresgélniük, melyik biztosító emel kevesebbet a díjakon.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Most hétvégén országos állateledel-gyűjtés: online térkép mutatja az adománypontokat
Május 11-12-én 10 és 16 óra között, harminchat helyszínen, az ország valamennyi INTERSPAR áruházában.
- Kajak-kenu vk: remekelt a magyar válogatott
- Beügyeskedték Vlagyimir Putyin parádéját az ukrán mellett a lett tévébe is a hackerek
- Halálos lakástűz Csepelen
- Világraszóló magyar eredményről számoltak be
- Energiaügyi Minisztérium: jelentős támogatást kapnak a távhőszolgáltatók
- Ilyen lehet a világ egyik első légitaxija