Az uniós áfaszabályok kijátszásával próbálta csökkenteni fizetendő adóját egy motorkerékpárokat értékesítő társaság Bács-Kiskun vármegyében.
Keresztbe tehet a forradalomnak a koronavírus: még sokáig álom maradhat az olcsó elektromos autó
Az e-autó forradalmat is megakasztotta a koronavírus-járvány: a legfrissebb becslések szerint megtörik az utóbbi évek tendenciája, és jövőre emelkedni fognak az akkumulátorok előállítási költségei. A Bloomberg szakértői szerint ez komoly válaszút elé állíthatja az európai gyártókat, akiknek a kibocsátási normák miatt muszáj nyomnia az elektromos autókat: vagy benyelik a drágulást, hogy teljesítsék a kvótát, vagy árat emelnek, ami elriaszthatja a vevőket.
Megfontolnád egy elektromos autó megvásárlását, ha ugyanannyiba kerülne, mint egy hagyományos belső égésű motorral hajtott, egyenértékű modell? Vélhetően sokaknak igen lenne a válasza a kérdésre, és a Tesla vezére, Elon Musk is így gondolja.
A vállalat 2020-as részvényesi gyűlésén a szupermilliárdos bejelentette, hogy az elkövetkező három évben egy 25 000 dollárba, tehát kb. 8,2 millió forintba kerülő elektromos autót akarnak piacra dobni, amely "egyenértékű" vagy "valamivel jobb" lenne, mint egy hasonló benzines autó. A Tesla ugyanis arra számít, hogy a fejlesztéseikkel drasztikusan csökkenteni tudják az akkumulátorok költségeit, amelyek még mindig az elektromos autók legdrágább alkatrészei.
Szeptemberben olyan hírek láttak napvilágot, amelyek szerint az új, olcsó Tesla 2023-ban kerülhet gyártásba - persze, ezt érdemes fenntartásokkal kezelni a mostani autóipari helyzetben. Sőt, Musknak már az is eszébe jutott, hogy mi lenne, ha nem lennének sem pedálok, sem kormánykerék az új kocsiban.
Egyre olcsóbbak az akksik, de megtorpant a folyamat
Annyi biztos, hogy az elektromos autók akkumulátorainak előállítási költségei az évek során drasztikusan lecsökkentek. A BloombergNEF legrissebb becslései szerint azonban ez a folyamat némiképp lelassult a nyersanyagárak emelkedése miatt.
Olyannyira, hogy a szakértők szerint, az akkumulátorok ára 2022-ben még emelkedhet is, mivel a nyersanyagok árai 2021 második felében ugrottak meg igazán. Pedig, ha csak az eddigi trendek alapján következtetnénk, akkor 2024-re az akksiárak 100 dollár/kWh alá is csökkenhetnének - csak hát közbeszólt a koronavírus okozta alapanyagválság.
Ez nehéz környezetet teremt az autógyártók számára, különösen az európaiaknak, amelyeknek növelniük kell az elektromos autó eladásokat, hogy teljesíteni tudják a flottáik uniós kibocsátási normáit. A gyártóknak most választaniuk kell a haszonkulcsuk csökkentése és a költségek áthárítása között, kockáztatva ezzel, hogy az emberek nem fognak elektromos autót venni
- értékelte a helyzetet James Frith, a BNEF energiatárolási kutatásainak vezetője.
A szakemberek számításai szerint az autókba szánt akkumulátorok inflációval kiigazított átlagára a 2010-es 1200 dollár/kWh körüli összegről idénre 132 dollárra csökkent. A tavalyi évhez képest pedig mintegy 6 százalékkal csökkentek az akksiárak. A friss becslés szerint jövőre nagyjából 135 dollár/kWh-ra fognak emelkedni az akupakkok előállítási költségei.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Persze, ez az ár nem mindenhol ugyanaz a világban: a Bloomberg szerint az akkumulátorcsomagok ára idén Kínában volt a legolcsóbb, 111 dollár/kWh. Az Egyesült Államokban és Európában 40, illetve 60 százalékkal kerültek többe az energiatárolók.
Az árcsökkentés irányába billennek a gyártók?
Korábbi interjúnkban Szalai Zoltán, a Nissan vezető termékmenedzsere arról beszélt: ahogy az évek során csökkentek az akkupakkok előállítási költségei, a vállalatok vagy az autó árát is lejjebb vitték ezzel párhuzamosan, vagy ugyanazért a pénzért nagyobb kapacitású modelleket készítettek. Mivel még nem volt elég kielégítő a hatótávolsága a tömegek számára elérhető autóknak, ezért a legtöbben ezen fejlesztettek.
Szerintem már elértünk arra a pontra, hogy az emberek 95 százalékának elegendő a villanyautók kapacitása - az Ariya esetében mi 500 kilométert is el tudunk érni például. Így pedig fordulhat a mérleg is, és elindulhatunk abba az irányba, hogy csökkenjenek az árak, ne pedig minél több kilométert próbáljunk belepakolni az autókba
- magyarázta a szakember, aki a japán autógyártó legújabb csúcsmodelljének, az Ariyának a tervezésében is elég nagy mértékben rész vett.
A korábbi kutatásokból azt láttuk, hogy először kb. 300 kilométer volt az, ami egy normál fogyasztónak elégséges volt. Később már csak 500 kilométer környéki hatótávolság esetén fontolták volna meg az emberek a vásárlást. Ezt a szintet mostanra elértük, szerintem érdemben már nem fognak emelkedni az igények
- tette hozzá.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- Továbbra is súlyos a tegnap meglőtt szlovák miniszterelnök állapota - a nap hírei
- Furiosának még jogosítványa sincs
- A belgákat sem kerüli el a fenyegetés hulláma
- Kis-Benedek József: százszázalékos biztonság minden intézkedés ellenére sincs
- Hihetetlen összegért adtak el egy Monet-t New Yorkban
- Durva családi csetepaté Tatabányán: összeszurkálta késsel az apját egy fiatal