A Rhodium Group elemzése szerint az Európai Unió számára elengedhetetlen lehet akár 55%-os vámok bevezetése a kínai elektromos járművekre.
A parkolási díjon felül minimum 50 forintba kerül a mobilparkolás. Egyelőre nem látszik, hogy verseny lenne a kényelmi díjakban.
Július elsejével indult a mobilparkolás új rendszere, amelyet most már egységesen a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. felügyel. A változás nemcsak a hívószámok változását jelentette. Az eddigi legnagyobb szolgáltató, az EME Zrt. például nem regisztrált az állami cégnél, így ők nem szolgáltathatnak.
Változtak a kényelmi díjak is. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. minden parkolási tranzakció után 40 forintot kér a szolgáltatóktól, ezért jellemzően efölött van a minimum kényelmi díj. Az egyik legolcsóbb maga az állami cég, ha valaki a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-nél regisztrál, akkor mindössze 50 forintot kell a parkolási díjon felül fizetni. Szintén 50 forintot kér a Barion, illetve most a bevezető időszakban ingyen kínálja ezt a szolgáltatását, ugyanakkor a Barion rendszere egy mobil alkalmazáson keresztül történik. Az MParknál a parkolási zóna ingyenes hívószámának hívásával lehet elindítani a parkolást, kényelmi díjként pedig 40-40 forintot számítanak fel a parkolás elindításáért és leállításáért. Az Evopay 75 forintot számol fel az sms-ért és a vezetékes hívószám hívásával indítható parkolásért. A három mobilszolgáltatónál sem egységes a parkoláshoz kapcsolódó kényelmi díj. A Telekom 75 forint, a Telenor 99, a Vodafone 115 forintot számol fel. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója, Veres Mihály a rendszer indulása előtti sajtótájékoztatón azt mondta: épp a kényelmi díjakban lehet majd verseny.
"Fontos, hogy megtörjük a növekedést, 2010 óta elkezdett emelkedni a kényelmi díj 24-25 forintról indulva ma már 90-100 forintnál is járunk. A megtöréshez pont ez a verseny lesz jó, azt várom, hogy ha rövidtávon jelentősen nem is, de középtávon át tudjuk fordítani, hogy elkezdjenek csökkenni a díjak."
Érdemes tehát átböngészni, kinek mi éri meg jobban, a szolgáltatók ajánlatai a Nemzeti Mobilfizetési Zrt honlapján megtalálhatóak. Amit még tudni kell, hogy a három mobilszolgáltató utólag a mobilegyenlegben jeleníti meg a tranzakciók díjait, míg a többi szolgáltatónál és az állami cégnél jellemzően előre feltöltött összegből vásárolhatunk parkolást. Ami viszont nem változik, hogy csupán a parkolási díjat kell fizetni, ha az automatáknál készpénzzel fizet az autós.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
- BL-elődöntő élőben: Borussia Dortmund–PSG 1-0
- Reptérfelújítás indul a Balatonnál - a nap hírei
- Nagy Márton: a társadalom elöregedése felpörgeti az egészségturizmust
- Egy rövid közleménnyel zárta le a bohócozásügyet a Magyar Jégkorong Szövetség
- Aláírták Schäfer András jövőjét a Bundesligában
- Illés Fannit komoly betegség hátráltatja, de boldog édesanyaként küzd az újabb olimpiai álomért