Úgy veszik a magyarok ezeket a cuccokat a neten, mintha nem lenne holnap: a hiteltől sem riadnak vissza

Pénzcentrum2024. március 11. 15:46

Tavalyhoz képest mintegy 15 százalékkal emelkedik az áruhitelre történő vásárlások száma, illetve emelkedést mutat ezek átlagos kosárértéke is az egyik legnagyobb magyar online plázánál. A legtöbben idén is notebookot, mobiltelefont, okoseszközt, háztartásigépet, vagy tévét rendelnek részletre.

Bár a megelőző évhez képest már 2023-ban is jelentősen nőtt az áruhitelre történő vásárlások száma az eMAG-nál, 2024 első két hónapjában mintegy 15 százalékos növekedést tapasztal a vállalat. A tavalyi teljes áruhiteles rendelésszám közel 20 százaléka idén már január és február folyamán teljesült. Az előző évhez képest idén nem történt változás az áruhitelre vásárolt termékek toplistáján, továbbra is a notebookok, mobiltelefonok, okoseszközök, tévék, háztartási gépek (leginkább mosó-, mosó-szárító-, és szárítógépek, kisebb mértékben hűtőgépek) számítanak a legnépszerűbb részletre vásárolt termékeknek a webáruházban - közölte a cég.

2023-ban az ügyfelek zöme a kamatmentes ajánlatokat részesítette előnyben: tízből csaknem hat áruhiteles vásárló 0% THM-mel megvásárolható terméket választott. Ezek 2024 elején is vonzóak a magyar vásárlók számára, a február közepén bevezetett, 4 havi futamidejű, kamatmentes konstrukció például az áruhiteles vásárlások mintegy ötödét generálta néhány hét alatt. Ennek megfelelően ezt a konstrukciót jellemzően olyan vásárlók veszik igénybe, akik számára rendelkezésre áll a kiválasztott termék vételára, de nem egyben, hanem négy egyenlő részletben, kamatmentesen szeretnék teljesíteni annak árát.

Az árérzékenyebb vásárlók számára a kamatmentességnél fontosabb a minél hosszabb futamidő, és az így elérhető minél kedvezőbb havi törlesztőrészlet. Vélhetően az is erősíti az áruhitelre való vásárlást, hogy a visszatérő ügyfelek – akik esetlegesen már voltak az áruhitelt nyújtó pénzintézetek ügyfelei – esetében a hitelbírálat ideje jóval rövidebb lehet, mint egy újonnan szerződő ügyfél esetében.

Nő a kosárérték

Az eMAG az idei év első két hónapjának forgalmi adatai alapján az áruhitelre történő rendelések számának növekedése mellett az ilyen rendelések átlagos kosárértékének növekedését is tapasztalja - utóbbi nem csak az inflációs hatást tükrözi, hanem azt is mutatja, hogy egyre több ügyfél vásárol egynél több terméket részletre egy-egy hiteligénylés keretein belül. A vásárlók zöme, tízből hét vásárló online adja le hiteligénylését, hiszen ez a legkényelmesebb módja a szükséges dokumentumok megosztásának - közölte a cég.

Címkék:
hitel, vásárlás, aruhitel, e-kereskedelem, kereskedelem, online vásárlás, emag, online rendelés, vásárló, vásárlók, internetes vásárlás,