Így nullázzák le magukat teljesen a boltokban a magyarok: kevesen tudják, minek dőlnek be

Pénzcentrum2024. január 16. 21:33

A tavalyi évit követően ismét útnak indítja a Tudatos Vásárlás kampányát a Provident Pénzügyi Zrt. A vállalat fontosnak tartja, hogy vásárlási szokások folyamatos változása mellett a pénzügyi tudatosság is kulcsfontosságú tényező legyen a mindennapi életünkben. A pénzügyi vállalat kutatása szerint a vásárlók többsége továbbra is az akciókra és kedvezményekre összpontosít, ha vásárlásról van szó.

A Provident Pénzügyi Zrt. kutatása szerint a vásárlók különösen a hó eleji akciókra fókuszálnak. Az áruházláncok pszichológiai aspektusok alapján a promóciókat és kedvezményeket a hónap elejére időzítik, amikor a vásárlók pénztárcája még teli, és nincs bűntudatuk a havi költségvetés túllépése miatt.

A nagy áruházláncok január elején elindították készletkisöprő akcióikat. A Providentnél hiszünk abban, hogy a pénzügyi tudatosság egyik fontos eleme a tudatos vásárlás. Azért indítottuk el ismételten a kampányt, hogy segítsünk a vásárlóknak felelős és jól átgondolt döntéseket hozni, különösen az év eleji nagy leárazások idején, amikor könnyebb elcsábulni, és az impulzusvásárlás hibájába esni

– mondta el Horváth Attila, a Provident Pénzügyi Zrt. gazdasági igazgatója.

A felmérés azt is kimutatta, hogy bár a vásárlók többsége az akciókat kihasználva hajlamos átgondolatlanul vásárolni, ugyanakkor egyre nő azoknak az aránya, akik tudatosabb vásárlási döntésekre törekszenek. Ezt figyelembe véve a Provident Pénzügyi Zrt. a tavalyi sikereken felbuzdulva, amikor több mint 33 ezren látogattak a tesztoldalra és közel 4500 fő töltötte ki a Tudatos vásárlás tesztet, ismételten elindította a "Tudatos Vásárlás" kampányát, melynek célja, hogy segítsen a vásárlóknak a felelős és tudatos döntéshozatalban.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A kampány részeként egy online platformon lehetőségük van az érdeklődőknek öt egyszerű kérdés megválaszolásával átgondolni, hogy hogyan hozhatnak tudatosabb vásárlási döntéseket. A platform emellett praktikus tippeket is nyújt arra, hogyan minimalizálhatjuk felesleges vásárlásainkat, legyen szó ruháról, műszaki cikkről vagy sportfelszerelésről.

Címkék:
vásárlás, provident, felmérés, pénzügy, kampány, tudatosság,