Ennyit a Black Friday akciókról: lebuktak a kereskedők, a magyarokat nem lehet átverni

Pénzcentrum2022. november 18. 21:05

Magyarországon a vásárlók egyre kevésbé érdeklődnek a Black Friday leárazások iránt - derült ki egy friss felmérésből. Ez valószínűleg nem csak a világjárvánnyal és a bizonytalan pénzügyi helyzettel függ össze, hanem azzal is, hogy a „Black Friday” vagy „Black Week” elnevezéseket túlzottan gyakran használják a november végi leárazásokon kívül más promóciókra is.

Magyarország a lista élén áll abban, hogy milyen mértékben veszítették el az érdeklődésüket a vásárlók az elmúlt 3 évben (53%-kal kevesebben érdeklődnek) a Black Friday iránt - derült ki a Picodi felméréséből. November vége még mindig aktív időszak a magyar e-kereskedelemben, amikor az eladások száma másfélszeresére nő egy átlagos naphoz képest.

A Black Friday akció során az átlagos kosárérték 15 018 forint. Legszívesebben ilyenkor bútorokat, ruházati-és elektronikai termékeket vásárolunk, ezeket követik az utazások és az ékszerek. Pénteken, a legmagasabb vásárlási számmal rendelkező napszak 19:00–21:00 óra közé tehető. Az üzletek átlagosan 41%-os árengedményt ajánlottak, bár csak korlátozott számú termékre és termékkategóriákra vonatkoztak ezek a kedvezmények.

Annak érdekében, hogy megnézzük, hogyan változott a Black Friday leárazások iránti érdeklődés, a Google Trends platform adataihoz fordultunk, a 2019-es pandémia előtti évet tekintve kiindulási alapnak. Az országok túlnyomó többségében csökkent a Black Friday akciókkal kapcsolatos keresések száma. A legnagyobb csökkenés Törökországban (−81%), Nigériában (−67%), Kolumbiában (−63%), Oroszországban (−58%) és Lengyelországban (−54%) volt.

Magyarországon a vásárlók 53%-kal kevésbé érdeklődtek a Black Friday leárazások iránt. Ez valószínűleg nem csak a világjárvánnyal és a bizonytalan pénzügyi helyzettel függ össze, hanem azzal is, hogy a „Black Friday” vagy „Black Week” elnevezéseket túlzottan gyakran használják a november végi leárazásokon kívül más promóciókra is.

Vannak azonban olyan országok, ahol a járvány ellenére a vásárlók gyakrabban keresték a Black Friday ajánlatokat, mint korábban. Ilyen ország Chile (+33%), Japán (+22%) és Finnország (+1%). Bár a fekete péntek kevésbé népszerű, mint korábban, a november végi leértékelések még mindig a magyar e-kereskedelem egyik legforróbb időszakát jelentik. 2021. november 26-án az eladások száma 167%-kal nőtt egy átlagos nap eladási számához képest. A Black Week mutatója a többi napra 54% és 96% között mozog.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Másrészt azokban az országokban, ahol a Picodi szolgáltatása működik, a Black Friday-n átlagosan 320%-kal nőtt az eladások száma. A november végi kiárusításokban résztvevő magyarok körében a legnépszerűbb termékkategóriák a bútorok, ruházati-és elektronikai termékek, háztartási gépek, utazások és ékszerek voltak. Egy átlagos kosárérték 15.000 Ft volt, és a megszerzett kedvezmény mértéke −41%, mellyel átlagosan 10.600 Ft-ot lehetett spórolni. Fontos azonban megjegyezni, hogy az üzletek által bejelentett százalékos árengedmények általában az eladott termékek kis hányadára vonatkoztak.

Elemezték a napközbeni vásárlási tevékenységet is. A magyarok tömegesen tartoznak az esti vásárlók közé: az online boltok csúcsidőszaka 19:00 és 21:00 óra közé esik.

Címkék:
vásárlás, webshop, akció, magyarország, black friday, online vásárlás, statisztika, fekete péntek,