Lecserélnéd a családi verdát? Ezek a legjobb márkák 2 millió forint alatt

Pénzcentrum2018. július 15. 07:00

Az idei év is jól indult az autópiac számára, hiszen az új és a használt autók iránti kereslet is erőteljes. A magyarok azonban továbbra is elsősorban a használt autókat keresik, az új autók értékesítésének volumene még mindig csak a használtak töredéke. De melyek a legnépszerűbb használt autók Magyarországon, és mennyiért juthatunk ezekhez hozzá?

Továbbra is jól teljesít az autópiac, mind a használt, mint az új autók iránti kereslet erőteljes volt az idei év első felében. A magyarok azonban továbbra is elsősorban a használt autókat keresik: bár az új autók iránti kereslet is emelkedett, azonban ezen gépjárművek többsége még mindig a cégekhez kerül, és csak kisebb részük magánszemélyekhez. Ennek okai igen kézenfekvőek: Magyarországon még a legeslegolcsóbb új autók is 2 millió forintba kerülnek, míg a magyarok többsége ennél lényegesebb kevesebb pénzből szeretné letudni az autókérdést.

De melyek Magyarországon a legnépszerűbb használt autók, és mennyiért vásárolhatjuk meg ezeket? A Datahouse adatai alapján a napokban jelent meg egy összesítés az egyik magyar szakportálon, amelyből kiderül, hogy a belföldön eladott, illetve a külföldről behozott használt autók között is az Opel Astra a legnépszerűbb. Az import típusok között a Ford Focus, a Volkswagen Golf IV., a Volkswagen Passat és a BMW Series 3 követik az Astrát, míg a már eddig is belföldi forgalomban lévő, idén tulajdonost váltott kocsik közül a Suzuki Swift, a Volkswagen Golf, a Ford Focus és az Opel Corsa kerültek még be a top 5-be. Újdonság azonban, hogy visszaszorultak a dízelautók: az import autók között is alulmaradtak idén a benzinesekkel szemben, és a belföldi autók közül is elsősorban az utóbbiakat keresték a vásárlók.

Lássuk az árakat

A Használtautó.hu adatbázisában található kínálatok alapján a legolcsóbb benzines Opel Astrák (H széria) jelenleg 6-700 ezer forintba kerülnek, míg a legdrágább példányokért már 2-2,1 millió forintot is ki kell fizetnünk. A régebbi, a 2000-es évek első felében gyártott G szériákat sok esetben már 300-400 ezer forintért is megkaphatjuk, de a legdrágább példányokért itt is 1 millió forint feletti összegeket kérnek el a jelenlegi tulajdonosaik. A még régebbi, 90-es években legyártott példányok (F széria) pedig akár 200 ezer forint alatt is megkaphatóak, és még a legdrágább példányok vételárai is 700 ezer forint alatt maradnak.

A legrégebbi Ford Focusokból több példányt is 200-400 ezer forint közötti vételáron hirdetnek, míg a legújabbakért több millió forintot is ki kell fizetnünk. Jelenleg az oldalon található legdrágább hirdetés 4,6 millió forintos vételárat tartalmaz, ezért egy 2015-ös, benzines Focust kaphatunk. A négyes Golfokat akár 200-300 ezer forintos vételárért is megkaphatjuk, bár ezek régi, a 90-es évek végén, a 2000-es évek legelején gyártott példányok. A legdrágábban hirdetett gépkocsiért közel 1,4 millió forintot kérnek, ám ez jelentősen kiemelkedik a többitől, hiszen az utána következő legmagasabb árak 600-950 ezer forint között alakulnak.

A Volkswagen Passat esetében is természetesen nagy a szórás, a legújabb, tavalyi példányokért akár 10 millió forint feletti összeget is elkérnek. A legrégebbi példányokért természetesen itt sem kell többet fizetnünk néhány százezer forintnál: jelenleg például hirdetnek olyan, 1990-ben gyártott példányt, melyért mindössze 200 ezer forintot kérnek el. Hasonló a helyzet a BMW-vel is: míg a legújabb használt példányok többe kerülnek néhány új autónál is - vannak bőven 10 millió forint felett hirdetett példányok is -, addig számos, természetesen régebbi példányt hirdetnek 500 ezer és 1 millió forint közötti vételáron.

Azonban akár 200 ezer forint alatt is vásárolhatunk autót, ha egy régi Suzuki Swiftet választunk, de számos ajánlatot találhatunk a 200-400 ezer forintos sávban is. Az újabb példányokért természetesen ennek a márkának az esetében is jóval többet kell fizetnünk: az egyik, egy 2015-ös évjáratú autóról szóló hirdetésben például 2,75 millió forintos vételár található. Hasonló mondható el az Opel Corsákról is: számos hirdetést találhatunk a 200-400 ezer forintos sávban, de találtunk 3 millió forintért kínált, 2017-ben gyártott példányt is.

Mit tehetünk, ha még ez is túl drága?

Hiába találunk egy használt, ám jól karban tartott, még hosszú évekig biztonsággal használható, mindössze 1-2 millió forintért elvihető autót, ha nem engedhetjük meg magunknak, hogy pusztán önerőből megvásároljuk azt magunknak. Az alacsony kamatkörnyezet miatt azonban most érdemes elgondolkodni a hitelfelvételen. Autóvásárlásra kapóra jön a személyi kölcsön, hiszen azt bármire fel lehet használni, és fedezetre sincs szükségünk.

Persze ezzel együtt is kifejezetten fontos, hogy azt a konstrukciót válasszuk, amely leginkább passzol az igényeinkhez. Hogy kiderítsük, hol, és mennyiért lehet most pénzhez jutni, a Pénzcentrum kalkulátorához fordultunk. A beállításoknál 1,5 millió forintos hitelösszeget, és 5 éves futamidőt adtunk meg - ezen kívül az alapértelmezett funkciókkal kalkuláltunk.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legolcsóbb konstrukció a K&H Bank személyi kölcsöne, amelynél 8,46 százalékos THM, és 1 831 140 forint visszafizetendő összeggel 30 050 forintra jön ki a havi törlesztő. De nem sokkal marad el ettől a CIB Bank ajánlata sem, amely 9,41 százalékos THM, és 1 869 300 forint visszafizetendő összeggel is mindössze 31 155 forintos törlesztőrészletet jelent.

A fentiek mellett érdemes még megemlíteni a Budapest Bank személyi kölcsönét, amely 10,50 százalékos THM mellett havi 32 149 forintos törlesztőt ígér; illetve az Erste Bank ajánlatát, amelynél 11,24 százalékos THM mellett havi 31 863 forintos törlesztővel kalkulálhatunk. Amennyiben pedig a Cetelem hitelét választjuk, akkor a 12,57 százalékos THM havi 33 291 forintos törlesztőt jelent majd a családi kasszának.

Érdekességképp elvégeztünk egy második, kisebb összegre vonatkozó számítást is: a hitelösszeg ezúttal 700 ezer forint, a futamidő pedig csak 4 év. Ebben az esetben az alábbi ajánlatok közül válogathatunk:

  • CIB Bank: 17 427 forintos törlesztő, THM 9,41 százalék,
  • Cetelem: 18 745 forintos törlesztő, THM 13,69 százalék,
  • K&H Bank: 18 430 forintos törlesztő, THM 14,19 százalék.

Milyen lehetőség van még?

Bár a személyi kölcsön a legrugalmasabb megoldás, attól még létező lehetőség az autó lízingelése is. Az autópiac beindulását megérezte a magyarországi lízingpiac is, amely rég nem látott mértékű hitelösszegeket tudott kihelyezni az utóbbi időszakban. Ezt a lehetőséget azonban a magánszemélyek még mindig viszonylag ritkán veszik igénybe. Ez tükröződik a Magyar Lízingszövetség július elején kiadott közleményének adataiból is: az idei első negyedévben minden 1 millió forintos kihelyezésből átlagosan 715 ezer forint, tehát a finanszírozott összeg 71,5 százaléka a kis- és középvállalkozásokhoz került.

Bár valóban az új - a magyarok által kevésbé keresett - gépkocsik lízingelése a legegyszerűbb, ez azonban korántsem jelenti azt, hogy a használt autók finanszírozásához ne találhatnánk partnert. Korábban már írtunk arról, hogy a használt autók lízingelése sem lehetet feladat, hiszen több hitelintézet is foglalkozik ilyesmivel. Tehát érdemes ebben az irányban is tájékozódni abban az esetben, ha finanszírozást keresünk az autóvásárlásunk mellé.

Címkék:
hitel, vásárlás, utazás, gépkocsi, használt autó, penzcentrum, új autó, autók, legújabb bmw, volkswagen passat, best magazin,