Pénzcentrum • 2016. július 13. 11:00
Mivel egyre többen használják a BKK jegyautomatáit, így, bár kis számban, de egyre gyakoribbak a technikai problémák is. Ilyenkor persze akadnak, akik a rombolástól sem riadnak vissza, pedig nem kell búcsút mondanunk a pénzünknek, ha esetleg nem adja ki a jegyet a gép.
Felbőszült utasok zúztak be több BKK-automatát is a fővárosban. A Pénzcentrum munkába igyekvő kollégái csak a 4-es 6-os villamos budai megállóiban két megrongált szerkezettel találkoztak. A készülékek ugyan még használhatóak, de csak nehézkesen lehet végigvinni a vásárlási folyamatot. Alábbi képeinken a megrongált automaták (balra egy Széll Kálmán téri, jobbra pedig a Margit híd budai hídfőjénél álló készülék). Ha te is tudsz hasonló állapotban lévőkészülékről, fotózd le és küldd el a penzcentrum@penzcentrum.hu e-mail címre.
Habár a fenti eset is nagy valószínűséggel az utazóközönség véleményét tükrözi, ettől függetlenül a Budapesti Közlekedési Központtól (BKK) szerint nagy népszerűségnek örvendenek a jegyautomaták. Ezt bizonyítja az is, hogy sokan már kizárólag ezen keresztül veszik meg a jegyüket vagy bérletüket; jelenleg az összes lakossági értékesítési pont közül az automaták a bevétel 52 százalékát biztosítják. 2016-ban havonta átlagosan 3 milliárd forint forgalmat bonyolít a teljes automatahálózat - tudta meg a Pénzcentrum a BKK-tól.
Néha vannak fennakadások
Egyik olvasónk tapasztalatai szerint többször akad probléma az automatáknál kártyás fizetéskor. Olyan is előfordult már, hogy a PIN kód beírása után szakadt meg a tranzakció, így abban sem volt biztos, hogy nem vonta-e le a kártyájáról a bank a pénzt. De mégis mit lehet tenni egy ilyen helyzetben?
- válaszolta kérdésünkre a BKK sajtóosztálya.
Amennyiben bankkártyás fizetéshez kapcsolódó - pl. terminálkapcsolódási - hiba miatt sikertelen a tranzakció, akkor levonás sem történik. Amennyiben viszont a sikeres fizetési tranzakciót követően felmerülő egyéb okok (pl. nyomtatási probléma) miatt sikertelen a vásárlás, akkor a levonás megtörténik.
KATTINTS! Ezért nem veszi be az apród a BKK automata: mi a tuti módszer?
Mitévők legyünk ilyenkor?
A BKK arra kéri az utasokat, hogy ha valaki az automaták működésével kapcsolatos hibát tapasztal, még a helyszínen lépjen kapcsolatban a BKK telefonos ügyfélszolgálatával, (a szám gépeken is megtalálható) vagy használja az automata kijelzőjén megtalálható "segítség" gombot.
Arról, hogy a megszakított tranzakció során levonták-e a kártyánkról a pénzt a számlavezető bankunknál a megszokott módón tájékozódhatunk. A tapasztalatok azt mutatják, hogy egy-egy sikertelen vásárlási tranzakció esetén az SMS-ben kapott úgynevezett foglalási értesítés nem minden esetben jelenti azt, hogy a terhelés is megtörténik. Bizonyos esetekben a foglalásba helyezett összeget a bank felszabadítja, ezért a BKK azt javasolja, hogy a levonást a bankszámla egyenlegen ellenőrizzük.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Próbáljunk újra vásárolni?
Mivel elképzelhető, hogy a meghiúsult vásárlást csak egy pillanatnyi kapcsolódási hiba okozta, ezért érdemes lehet újra próbálkozni a vásárlással egy sikertelen tranzakció után.
Megbüntethetnek ilyenkor?
Ha mégsem mernénk a gépnél újra vásárolni, akkor könnyen jegy nélkül maradhatunk a villamosmegállóban. Ezért megkérdeztük a BKK-t, hogy ilyen estekben esetleg mentesülhetünk-e a büntetés alól.
KATTINTS! Tudtad? Még akkor is megbüntethetnek a buszon, ha "lyukasztasz"
- válaszolta megkeresésünkre a BKK.
Egy-egy hibás automata közelében általában van egy másik, ami jól működik. Azt, hogy hol tudunk a legközelebb jegyet venni az automatákon elhelyezett információs tábláról tudhatjuk meg. Ezek mellett a járművezetőnél is lehet jegyet vásárolni, a metróállomásokon pedig a biztonsági őröktől is beszerezhetjük a jegyeket.