Felbőszült utazók törtek-zúztak Budapesten: képeken a rombolás

Pénzcentrum2016. július 13. 11:00

Mivel egyre többen használják a BKK jegyautomatáit, így, bár kis számban, de egyre gyakoribbak a technikai problémák is. Ilyenkor persze akadnak, akik a rombolástól sem riadnak vissza, pedig nem kell búcsút mondanunk a pénzünknek, ha esetleg nem adja ki a jegyet a gép.

Felbőszült utasok zúztak be több BKK-automatát is a fővárosban. A Pénzcentrum munkába igyekvő kollégái csak a 4-es 6-os villamos budai megállóiban két megrongált szerkezettel találkoztak. A készülékek ugyan még használhatóak, de csak nehézkesen lehet végigvinni a vásárlási folyamatot. Alábbi képeinken a megrongált automaták (balra egy Széll Kálmán téri, jobbra pedig a Margit híd budai hídfőjénél álló készülék). Ha te is tudsz hasonló állapotban lévőkészülékről, fotózd le és küldd el a penzcentrum@penzcentrum.hu e-mail címre.

Habár a fenti eset is nagy valószínűséggel az utazóközönség véleményét tükrözi, ettől függetlenül a Budapesti Közlekedési Központtól (BKK) szerint nagy népszerűségnek örvendenek a jegyautomaták. Ezt bizonyítja az is, hogy sokan már kizárólag ezen keresztül veszik meg a jegyüket vagy bérletüket; jelenleg az összes lakossági értékesítési pont közül az automaták a bevétel 52 százalékát biztosítják. 2016-ban havonta átlagosan 3 milliárd forint forgalmat bonyolít a teljes automatahálózat - tudta meg a Pénzcentrum a BKK-tól.

A többség pedig kártyával fizet az automatáknál; az idei év első 5 hónapjában 55 százalékos volt a bankkártyás (hagyományos és érintés nélküli) fizetések aránya.

Néha vannak fennakadások

Egyik olvasónk tapasztalatai szerint többször akad probléma az automatáknál kártyás fizetéskor. Olyan is előfordult már, hogy a PIN kód beírása után szakadt meg a tranzakció, így abban sem volt biztos, hogy nem vonta-e le a kártyájáról a bank a pénzt. De mégis mit lehet tenni egy ilyen helyzetben?

Havonta 1,1 millió sikeres tranzakciót bonyolítanak le az új jegy- és bérletautomaták. Időnként adódnak a rendszerrel kapcsolatos problémák is, de nem számottevő mennyiségben. A kártyás fizetés sikertelenségét pl. áramkimaradás, a hálózati kapcsolat megszakadása, a bankkártyás terminál kapcsolódási problémája okozhatja

- válaszolta kérdésünkre a BKK sajtóosztálya.

Könnyedén elképzelhető, hogy egy ilyen alkalom kellett ahhoz is, hogy valaki rommá törje az érintőképernyőt a Moszkván, illetve a Margit hídnál.

Amennyiben bankkártyás fizetéshez kapcsolódó - pl. terminálkapcsolódási - hiba miatt sikertelen a tranzakció, akkor levonás sem történik. Amennyiben viszont a sikeres fizetési tranzakciót követően felmerülő egyéb okok (pl. nyomtatási probléma) miatt sikertelen a vásárlás, akkor a levonás megtörténik.

KATTINTS! Ezért nem veszi be az apród a BKK automata: mi a tuti módszer?

Mitévők legyünk ilyenkor?

A BKK arra kéri az utasokat, hogy ha valaki az automaták működésével kapcsolatos hibát tapasztal, még a helyszínen lépjen kapcsolatban a BKK telefonos ügyfélszolgálatával, (a szám gépeken is megtalálható) vagy használja az automata kijelzőjén megtalálható "segítség" gombot.

A BKK minden bejelentést kivizsgál 30 napon belül. Azokban az esetekben, amikor a panasz jogosnak bizonyul, akkor visszatéríti a levont összeget.

Arról, hogy a megszakított tranzakció során levonták-e a kártyánkról a pénzt a számlavezető bankunknál a megszokott módón tájékozódhatunk. A tapasztalatok azt mutatják, hogy egy-egy sikertelen vásárlási tranzakció esetén az SMS-ben kapott úgynevezett foglalási értesítés nem minden esetben jelenti azt, hogy a terhelés is megtörténik. Bizonyos esetekben a foglalásba helyezett összeget a bank felszabadítja, ezért a BKK azt javasolja, hogy a levonást a bankszámla egyenlegen ellenőrizzük.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Próbáljunk újra vásárolni?

Mivel elképzelhető, hogy a meghiúsult vásárlást csak egy pillanatnyi kapcsolódási hiba okozta, ezért érdemes lehet újra próbálkozni a vásárlással egy sikertelen tranzakció után.

Megbüntethetnek ilyenkor?

Ha mégsem mernénk a gépnél újra vásárolni, akkor könnyen jegy nélkül maradhatunk a villamosmegállóban. Ezért megkérdeztük a BKK-t, hogy ilyen estekben esetleg mentesülhetünk-e a büntetés alól.

KATTINTS! Tudtad? Még akkor is megbüntethetnek a buszon, ha "lyukasztasz"

A közvetlenül az utazás előtt történő jegy- bérletvásárlásnak megvannak a kockázatai, ezért célszerű gondosan megtervezni a jegy- és bérletvásárlást. Technikai hibák sajnos bármikor előfordulhatnak, bár a jegykiadó automaták döntő többségében megbízhatóan működnek. Érdemes az utasoknak mindig maguknál tartaniuk vonaljegyet vagy gyűjtőjegyet, ezzel elkerülhetik az abból adódó kellemetlenségeket, ha bárhol, bármilyen okból éppen nem tudnak jegyet, bérletet váltani

- válaszolta megkeresésünkre a BKK.

Az, hogy a felszállás helyén nincs lehetőség jegyvásárlásra, nem mentesít a pótdíj megfizetése alól.

Egy-egy hibás automata közelében általában van egy másik, ami jól működik. Azt, hogy hol tudunk a legközelebb jegyet venni az automatákon elhelyezett információs tábláról tudhatjuk meg. Ezek mellett a járművezetőnél is lehet jegyet vásárolni, a metróállomásokon pedig a biztonsági őröktől is beszerezhetjük a jegyeket.

Loading...

Címkék:
vásárlás, utazás, bkk, jegy, bérlet, automata,