Ezért tegez le minket az IKEA

Magyar Nemzet2011. szeptember 21. 09:02

Sok fogyasztó kifogásolja, hogy a Magyarországon tevékenykedő multinacionális vállalatok közül többen tegezik őket - áll a Magyar Nemzet mai számában. A lap szerint van olyan vásárló, aki a tegeződés miatt a lábát sem hajlandó betenni az IKEA-áruházba.

Ugyanakkor az IKEA és a mobilszolgáltatók például Belgiumban, Svájcban, Németországban és Franciaországban magázódnak ügyfeleikkel. Így a belgiumi IKEA-áruházakban a francia, mind a flamand anyanyelvű vevőket megszólító feliratok magázódnak annak ellenére, hogy Belgiumban mindkét nyelvterületen a tegeződés kissé általánosabb, mint nálunk.

Az IKEA tájékoztatása szerint a Magyarországon alkalmazott kommunikációs forma az áruházlánc nyitottságát és a svéd szellemiséget tükrözi, a vállalati kultúra része. Svédországban ugyanis a hatvanas évek felé a "Du-reform" nevű mozgalom eredményeképp megszűnt a magázás - a királyi család megszólítása kivételével.

A Telenor sajtóosztálya azt közölte, ők lakossági ügyfeleikkel csak személytelen helyzetekben tegeződnek, személyes helyzetekben azonban (például a telefonos ügyfélszolgálatnál) magázzák az ügyfelet.

 

Címkék: