Ilyen a magyar álompláza: két új bevásárlóközpont Pesten

Orosz Márton2011. május 17. 16:17

Egy felmérés szerint a magyar fogyasztó azt tartja legfontosabbnak, hogy az ideális pláza alacsony, közepes és magas árfekvésű termékeket is áruljon, továbbá legyen közel és legyen könnyen megközelíthető. Érdekes azonban, hogy az európai fiatalok csupán 24%-a, az idősebbeknek pedig 30%-a tudja pontosan, hova menjen vásárolni.

A kereskedőknek es az üzleteknek egyre nagyobb kihívásokkal kell megküzdeniük, es egyre inkább alkalmazkodniuk kell az európai fogyasztó elvárásaihoz. A Cetelem Körkép 2011 című felmérés szerint a vásárlási szokások változása, amely a válság hatására még inkább felerősödött, megfelelő visszhangra talál a kereskedők részéről, legyen szó akár hagyományos üzletláncokról, akar más, alternatív kereskedelmi csatornákról, például az internetről.

Annak ellenére, hogy az európaiak az egyes kereskedők es üzletek közötti különbségekkel tisztában vannak, nem mutatkoznak különösebben hűsegesnek. A fiatalok csupán 24%-a, az idősebbeknek pedig 30%-a tudja pontosan, hova menjen vásárolni.

Milyen plázát akarunk?

A GfK Custom Research Bevásárlóközpont 2010. kutatás eredményeiből kiderül, hogy a legfontosabbnak azt tartjuk, hogy az ideális üzletház alacsony, közepes és magas árfekvésű termékeket is áruljon, továbbá legyen közel és legyen könnyen megközelíthető. Ezt a két legfontosabb elemet a válaszadók mintegy 45%-a említette. További fontos szempontok a hosszú nyitva tartás, valamint a könnyű eligazodás, ezeket 38 illetve 31 százaléka említette a válaszadóknak.

 


A legfontosabb szempontok mellett, az előző évi adatokhoz képest jelentősen növekedett azok aránya, akik fontosnak tartják azt, hogy minden korosztály számára legyenek üzletek, hogy sok szolgáltatás (bank, posta,...) elérhető legyen illetve, hogy különleges, egyedi üzleteket is találhassunk. Még mindig fontos szerepet játszik a nagy alapterületű élelmiszerbolt, az ingyenes parkolás, valamint a szórakozási lehetőségek.

Kui János, a GfK szektormenedzsere nemrég egy háttérbeszélgetésen elmondta: jelenleg nincs több hely Budapesten új bevásárlóközpont építésére, a piac telítődött a már ismert fejlesztésekkel együtt, és maximum csak helyi központok fejlesztése lehet életképes.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Drámai átalakulás veszi kezdetét a kiskereskedelmi ingatlanok piacán - mondta Sipos Melinda, az ingatlan szaktanácsadó Jones Lang LaSalle kiskereskedelmi irodájának helyettes vezetője nemrég a Napi Gazdaság ingatlankonferenciáján.

 


A szakember szerint fontos, hogy a bevásárlóközpontok jól reagáljanak a fogyasztói igények alakulására, azaz például az e-kereskedelem és az IT-technológiák térnyerésére. A plázákban fontos lesz a szórakoztatás, ám nem a lerágott csontnak számító mozikra vagy bowlingpályákra kell gondolni, hanem olyan attrakciókra, amelyek Nyugat-Európában vagy az USA-ban már működnek. Sipos Melinda hozzátette: ilyen lehet például egy több ezer négyzetméteres gyerekjátszóház, vagy egy felnőtt kalandpark.

Idén Budapesten két új bevásárlóközpont nyílik: a belvárosi Váci1 és a kőbányai metróállomásnál található Köki Terminál.


Címkék: