Visszatért a legendás magyar márka: gyerekkorunk íze ismét a boltokban

Orosz Márton2011. április 8. 04:44

Újabb retro-márka tér vissza a magyar piacra: ismét megtalálhatjuk a boltok polcain a Túró Rudi egykori pajtását, Geszti Esztit. Talán nem meglepő, hogy a Tisza cipők, a Méta mackónadrágok és a Traubi mellett a magyar retro életérzést már a világ legnagyobb étteremlánca, a McDonald's is használja.

Túró Rudi barátnője visszatért

Minden jel szerint megállíthatatlanul dübörög hazánkban a retro-biznisz. A speciális kereskedelmi szegmens egyik legutóbbi híre szerint a gesztenyetermékek gyártásával foglalkozó Príma Maroni Kft. megvásárolta a 80-as évek nosztalgikus desszertjének, Geszti Esztinek a védjegyét, és régi csomagolásban de új beltartalommal dobta piacra.


A magyar gesztenyepiac egyik lmeghatározó szereplőjének számító gyártó - nem titkoltan- a más termékeknél már bevált retro hangulatot szeretné meglovagolni. Az új Geszti Eszti a korábbi tejalapú desszert helyett tisztán gesztenyepüréből készül, és a termék innovációnak köszönhetően mára termékcsaláddá bővült. A nosztalgiadesszertet persze a modern kor követelményeinek megfelelően tovább is fejlesztette a gyártó: a Geszti Eszti rúd mellett már a mélyhűtött Geszti Eszti szív és golyó desszert is kapható.

Csalamádés hamburger a McDonald's-nál

Retroburgerrel pörköl az amerikai típusú hamburgerek kritikusainak orra alá a McDonald's. A legnagyobb hazai gyorsétteremlánc nosztalgikus íz emlékeket idéz meg nyolc héten át: az egykoron büfé lakókocsikban árult csalamádés, édes bucis hamburger mellett fokhagymás szósszal kapható Kislángos és Erős Pistával fűszerezett Vasalt csirkeszendvics színesíti a Hazai Ízek akció kínálatát.

Ezeket a magyar borokat isszák a világ csúcséttermeiben - KATTINTS!

A 2008-ban futó "Magyar Hetek" után a McDonald's ezúttal nem a magyar konyha slágereinek elkészítésére tett kísérletet, hanem olyan fogásokat alkotott, amelyeket a magyar ízvilág és ízlés inspirált. A Hazai Ízek akció választékának kialakításán közel fél éven át dolgoztak a szakemberek. A magyar konyhának megfelelő ízek megteremtése mellett komoly kihívást jelentett az is, hogy a McDonald's konyhatechnológiájával elkészíthető ételek kerüljenek a tálcákra.


Csalamádé, édeskés buci, fejes saláta, hagymás fűszeres sült hús a McDonald's Retroburgerének legfontosabb összetevői. A Balaton parti strandok büféinek egykoron kihagyhatatlan fogása ihlette a fokhagymás szósszal kapható Kislángost. A Vasalt csirkeszendvics elnevezésű újítás pedig a fűszeres zsömle, a grillezett csirkemell, a sajt és a zöldségek mellett Erős Pista és Édes Anna közreműködésével született.

Magyar retro: feltámadnak a legendás márkanevek

Valószínűleg a legismertebb magyar retro-márka a Tisza. A Tisza Cipőgyár az 1990-es évek közepéig gyártott tornacipőket, majd inkább az utcai női - férfi és gyermekcipők gyártásával foglalkozott. 2003 nyarán jelentek meg ismét a generációk számára ismerős Tisza sportcipők. A gyártók a régi modellek mellett számos új modellel, új színekkel kívánják feleleveníteni - ahogy ők fogalmaznak- a "Tisza legendát"

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A vállalat termékeit Magyarországon készíti, és nem titkolt céljuk, hogy a márka egykori nagyságához méltón olyan dolgokat tervezzenek, amelyek bírják a magyar strapát és jól is néznek ki. Nem tévesztik szem elől a Tisza Cipő legendás múltját, miközben próbálnak a márka jelenére és jövőjére koncentrálni. Hat márkaboltjukban a sportcipők mellett kiegészítőket (öveket, táskákat) és különféle ruházati termékeket is árusítanak.


A Tisza történelméhez kapcsolódik az is, hogy 2009-ben felszámolás alá került a korábban a sportcipőket is előállító martfűi cipőgyár. Ugyanakkor a Tisza márkájú sportcipőket már évek óta a Tisza Cipő Zrt.-től független, siófoki székhelyű Clash Kft. gyártja és értékesíti.

Mint arról a Pénzcentrum.hu korábban beszámolt, tavaly novemberben két régi/új sportruházati márka jelent meg a magyar piacon. A Senior és a Méta valaha a TV Torna hivatalos sportruházat-szállítója volt, termékeiket leginkább a Skála Coop boltokban lehetett megvásárolni. Újjáélesztői szándéka szerint a fiatalok mellett a szabadidőruhákban felnövő, idősebb korosztály is vevő lesz az ötletre.

A mai divattrendeket követve egy fiatal magyar vállalkozó döntött úgy, újra felfedezi a két magyar márkát, így a régi formákat követve, de a mai kor követelményeinek megfelelve magyar szabadidőruhák gyártásába kezd. A hajdanán közkedvelt márkák visszahozatalán és az új fazonok megalkotásán egy fiatalokból álló tervezőcsapat dolgozik: fotósok, grafikusok és az irányzat iránt elkötelezett tervezők. Újjáélesztői szándéka szerint a fiatalok mellett a szabadidőruhákban felnövő, idősebb korosztály is vevő lesz az ötletre.

Az egyik legsikeresebb magyar retro-márkának mondhatjuk a Baba-termékeket: az 1920-as években született brand a '90-es évekig hintőporral, szappannal, olajjal és krémmel volt jelen a piacon, mára azonban a termékpaletta már 7 típusra bővült. Kapható kínálatukban például női és férfi dezodor, testápoló és folyékony szappan is. A márka pedig piacvezető a szilárd szappanok, tusfürdők és habfürdők között. A világ egyik legnagyobb FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) vállalata, az Unilever erőteljes marketingkampánnyal igazi top-márkát tudott varázsolni a korábban csak babaápolási cikként ismert magyar Babából.

Mindennapi vásárlásaink során, a boltok polcain is lépten-nyomon találkozhatunk a retro-márkákkal, elég csak a Traubi, a Márka, vagy a Sztár üdítőkre, a Szerencsi-csokoládékra, a Balaton szeletre, vagy a Tomi-mosóporokra gondolnunk (sok esetben ezeket a termékeket már teljes egészében külföldön gyártják). A magyar gyártók - illetve sok esetben a mögöttük álló multinacionális óriásvállalatok- pedig szívesen játszanak nosztalgikus érzéseinkkel. Míg a fiatalabb vásárlók számára ezek már nem feltétlenül jelentenek extra motivációt, a középkorúak és az idősebbek tudatalattijában valószínűleg örökre megmaradnak a hozzájuk kapcsolódó korabeli élmények.

Címkék:
unilever magyarország, szendvics generáció,