A válság jót tett a luxusmárkáknak! Kína az új célpont

Pénzcentrum2010. július 26. 15:02

A globális kiskereskedelmi piacon a luxusmárkák voltak a legaktívabbak tavaly. A CB Richard Ellis felmérése szerint a luxusmárkák terjeszkedtek leginkább a kisker piacon, s a globális elterjedtségük is nekik a legnagyobb - írja a PropertyEU.

A tavalyi évben világszerte nyitott kiskereskedelmi üzletek 23 százalékát tették ki a nemzetközi luxusmárkák a CBRE "How Global is the Business of Retail?" (Mennyire globális a kiskereskedelmi szektor?) című tanulmánya szerint. A felmérésben 294 vezető nemzetközi kiskereskedelmi láncot és 69 ország piacát vizsgálták.

A nemzetközi luxusmárkák átlagosan 25 országban, ill. 50 városban vannak jelen a világban, ami a globálisan leginkább elterjedt szegmenssé teszi őket a kiskereskedelmi szektorban. Az elmúlt évek egyértelműen a kínai terjeszkedésről szóltak, s mostanra a kínai és egyéb dél-kelet ázsiai nagyvárosok váltak a luxusmárkák első számú célpontjaivá.

A CBRE felmérése szerint a nemzetközi luxusmárkák 91 százaléka van jelen Hongkongban, ezzel a luxusmárkák legkedveltebb célpontjának számít. A sorban a kínai nagyvárost London (87%) és Dubaj (85%) követi. A lista első 10 helyéből ötöt foglalnak el ázsiai városok (Hongkong, Tajpej, Peking, Sanghaj, Szingapúr).

Címkék:
cbre,