Lidl, Penny, Aldi: na ezért tarolnak nálunk a diszkontok!

Pénzcentrum2010. április 21. 04:32

A Tesco, CBA és Coop áll a legnagyobb forgalmú élelmiszer-kereskedelmi láncok 2009. évi ranglistájának élén, ahogyan egy évvel korábban is. A Tesco forgalma 602 milliárd forintról 638,4 milliárdra nőtt. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat 2009. évi rangsora, amit a vállalatok saját közlése, illetve becslések alapján állítottak össze.

A Tescót követő CBA 547,5, míg a Coop 510 milliárd forinttal szerepel a ranglistán. Mindkettő valamivel nagyobb mutatóval, mint egy évvel korábban.  Utánuk következik, ahogyan az előző évben is, a Spar csoport 397,4 és a Reál 358 milliárd forinttal. Szintén növekedtek, egyik évről a másikra.

 


A rangsorban második CBA 3 054 üzlete, a harmadik Coop 5 250 és az ötödik Reál 2 320 boltja együttesen több mint 10 500 egységet jelent. Így a három hazai tulajdonban lévő lánc együttesen a teljes magyarországi élelmiszer-kiskereskedelmi hálózat több mint felét képviseli.

A Tesco továbbra is az élen
A magyarországi Tescónak az elmúlt évben is sikerült megtartani piacvezető pozícióját. A cég folytatta beruházásait országszerte, és a már meglévő 20 000 hazai dolgozóján felül további közel 2 000 embernek teremtett munkalehetőséget. Idén 30 új áruház - köztük hipermarket és expressz típusú boltok - nyitását tervez és 1 700 fővel kívánja növeli foglalkoztatottainak számát.

A Tesco Csoport Közép-Európában tovább növelte piaci részesedését. A növekedést elsősorban a költségek alacsony szinten tartásának, a vásárlók számára nyújtott kedvező áraknak és az új beruházásoknak tulajdonítják.


Akciós sörök a magyar boltokban! Mi áll a háttérben? Kattints!

A magyar tulajdonban lévő vállalatok előkelő pozíciója fehér hollónak számít Közép-Európában. Hazai tulajdonú láncok ugyanis hasonlóan magas forgalmakat, illetve piaci részesedéseket régiónk egyetlen más országában sem érnek el.

Az Auchan és a Cora hipermarketjeivel a boltláncok rangsorának 6., illetve 10. helyére került.

A több csatornát működtető Tesco piacvezető pozícióját többek között terjeszkedésének is köszönheti. Egy év alatt tizenhárom hiper- és tizenöt szupermarkettel, összesen 176 üzletre bővítette hálózatát. Az említett bolttípusokon kívül belvárosokban expressz, az északnyugati megyékben pedig S-market üzletei várják a vevőket. .

A hipermarket láncok közül a Tesco mellett az Interspar és az Auchan is terjeszkedett tavaly. Az Interspar két új üzlettel 31-re növelte hálózatát, az Auchan egyet nyitott, és 12 egységet működtet.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

 

 

Taroltak a diszkontok: mi áll a háttérben?

A négy diszkont lánc - Lidl, Penny Market, Aldi és Profi - a legutóbbi időszak nyertesei közé tartozik. A Nielsen által becsült együttes forgalmuk 14 százalékkal emelkedett, egyik évről a másikra, és múlt évben meghaladta a 430 milliárd forintot. Jelentős növekedésük egyik fő oka, hogy a fogyasztók egy része olcsóbb üzletek felé fordult a legutóbbi időszakban. Másik pedig, hogy a hazai diszkont hálózat 39 egységgel bővült egyik évről a másikra. A Lidl tizenhét, az Aldi tizenhárom, míg a Penny Market kilenc új diszkontot nyitott Magyarországon.

Figyelemre méltó piaci szereplő a Spar. Az Interspar bővítése mellett szupermarket hálózatába beleillesztette a Plus diszkontokat, de nyitott új egységeket is.

Búcsút inthetünk a vasárnapi bevásárlásnak? Kattints!

Az üzletláncok idei rangsora azt mutatja, hogy folytatódik az élelmiszer-kiskereskedelem koncentrációja, a vásárlói igények változásainak megfelelően. A legtöbb magyar fogyasztó számára idén a boltválasztás legfontosabb kritériumává lépett elő, hogy egy üzletben megtaláljon mindent, amire szüksége van, mégpedig könnyen és gyorsan.

Címkék:
tudatosvasarlo,