Megdöbbentő! Műanyag kenyerek, puffasztott zsömlék a polcokon!

Pénzcentrum2010. március 29. 12:02

"Real Bread Campaign" néven brit fogyasztóvédelmi szervezetek kampányt indítottak a hipermarketek pékségei, pontosabban azok termékei ellen. A szervezők szerint a kenyér alap-összetevői között nem szerepelhetne más alapanyag, mint víz, liszt, élesztő és só.

Az aktivisták ugyanakkor azzal vádolják a nagy áruházak saját pékségeit, hogy termékeiket mesterséges adalékanyagokkal, tartósítószerekkel, több tucatnyi E-betűs kiegészítővel készítik, így azok nem csak egészségtelenek, hanem messze nem is olyan finomak, mint a hagyományos eljárással készített pékáruk.

A hipermarketek pékségei inkább csak egyfajta élelmiszer-szoláriumoknak tekinthetők, nem pedig igazi péküzemnek - állítják a szervezők, akik szerint gyakran előre elkészített, mirelit termékek felmelegített verziója kerül a polcokra. Köztudott, hogy az áruházak rendszeresen alkalmazzák a kenyér illatát egyfajta vevőcsalogató, vásárlásösztönző módszerként. A friss pékáruk illatát bejuttatják a bolt szellőzőrendszerébe, így azt a vevők gyakran már a bejáratnál, a péktermékek részlegétől jóval távolabb is érzik.

A fogyasztóvédők rendszeresen vizsgálják az áruházi péktermékeket, és folyamatosan közzéteszik felméréseik eredményét. Azt is szeretnék elérni, hogy 2012-ben "igazi" kenyér kerüljön a londoni olimpia résztvevőinek asztalára.

 


Magyarországon sem jobb a helyzet

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Werli József, a Magyar Pékszövetség főtitkára egy hónapja aggodalmának adott hangott amiatt, hogy az áruházláncok folyamatos vevőcsalogató akciói szinte teljesen lehetetlenné teszik, hogy a minőségi termékek megjelenjenek a piacon. Az üzletláncok sütőipari termékeinél az alacsony ár és a nagy térfogat dominál.

A Napi Gazdaság szerint a pékszövetség azt szeretné elérni, hogy a sütőipari vállalkozások minél több saját bolttal rendelkezzenek, közvetlenül tudjanak a fogyasztóval kapcsolatba kerülni és a vevők ízlésének megfelelő minőségi termékekkel bővítsék a választékot. Werli állami szabályozást is sürget, hogy önköltség alatt ne lehessen terméket forgalmazni.

Címkék:
tudatosvasarlo,