Félünk az online vásárlástól

Pénzcentrum2010. március 9. 09:02

Hiába növekszik évről-éve az internetes kereskedelem és a fogyasztói igények, de tény, hogy a netes eladások a reálkereskedelem fél százalékát teszik csak ki -írja a Napi Gazdaság.

A napi fogyasztási cikkek internetes eladásába a magyar Groby-láncon kívül itthon nem szállt be senki, holott az itt levő nemzetközi cégek anyavállalatai, például a Tesco vagy az Auchan az anyaországban drága e-kereskedelmi fejlesztéseket hajtott végre. Egyedüliként van jelent például a netes kereskedelemben a Praktiker is, a cég webshop-szolgáltatását egyelőre egyetlen szereplő sem követi a barkácspiacon.

Az érdektelenséget az elemzők elsősorban azzal magyarázzák, hogy alacsony a nethasználók száma és a netpiacterek (mint szolgáltatási forma) ismertsége is. A megrendeléseknél is akadnak zökkenők, sokszor a megrendelőnek kell időben igazodnia, amit az átlagos fogyasztó maceraként él meg.

Címkék:
groby online,