A Tesco és a Spar csodafegyvere: ez kell a magyar vásárlónak

Pénzcentrum2010. február 25. 05:32

Tovább zuhan a lakossági vásárlókedv Decemberben tovább folytatódott a kiskereskedelmi forgalom volumenének csökkenése. Az előző hónaphoz képest 0,7 százalékos volt a visszaesés -derül ki a KSH legfrissebb adataiból. A saját márkás termékek ugyanakkor tovább tarolnak.

Tavaly mindössze egyetlen olyan hónap volt, amikor a kiskereskedelmi forgalom emelkedni tudott, az is csupán az áfa-emelés által kikényszerített előrehozott fogyasztás eredménye volt. Az éves index ugyan emelkedett, de valójában a lakossági vásárlások továbbra is csökkenő trendet mutatnak.

Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2009-ben 7279 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, ebből decemberben az éves forgalom 10%-a, 753 milliárd forint realizálódott. 2009-ben a kiskereskedelmi eladások 45%-a az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 15-15%-a az üzemanyag-, valamint a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 25% volt.

 

 

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek értékesítésének volumene 2009-ben 3,9, decemberben 3,8%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest. 2009. decemberében az eladások jelentős részét (92%-át) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) eladásai 3,8%-kal maradtak el a 2008. decemberitől.


Újabb Tesco-botrány?! Kisöpörheti a multi a magyar árukat a polcokról Kattints!

A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalma 2009-ben 8,7, decemberben 12,7%-kal esett vissza az előző év azonos időszakához mérten. 2009 utolsó hónapjában szinte minden üzlettípusban csökkent a forgalom: az előző év decemberéhez viszonyítva továbbra is jelentős mértékű volt a visszaesés az iparcikk jellegű vegyes (28,5%), valamint a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag- (18,2%) üzletekben.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)


Az országos kiskereskedelmi forgalomból továbbra is Közép-Magyarország képviselte a legnagyobb részt, aránya 2009 III. negyedévében 36% volt. A többi régió egyenként 9-12%-ban részesedett a kiskereskedelmi forgalomból. A III. negyedévben minden régióban csökkent a kiskereskedelmi üzletek értékesítésének volumene - a legkevésbé Észak-Magyarországon (5,7%), a leginkább Közép-Dunántúlon (8,1%).

Folytatódó visszaesés 2010-ben?

Jól jelzi a vásárlási kedv (lehetőség) csökkenését, hogy a három éve tartó visszaesésen belül 2009 utolsó negyedéve volt a legsúlyosabb.


Az idei esztendőben vélhetően kitart a lassító erők egyike, a lakossági eladósodási lehetőségek beszűkülése. Kérdés, hogy a személyi jövedelemadó csökkenése elegendő mértékben erősíti-e a vásárlóerőt ahhoz, hogy a folyamat megálljon. Valószínűleg nem, a jegybank tavaly novemberben például a háztartások fogyasztási kiadásaiban további 3 százalékos visszaesést jelzett előre, a januári konvergenciaprogramban -2,5 százalékos index szerepel.

Egyre jobban kedveljük a saját márkákat

Címkék:
aruhazi,