Hiperár-ostrommal foszlatnák a Tesco-kosarat - interjú

Pénzcentrum2009. szeptember 1. 06:20

Az elmúlt években fokozatosan bővült a Tesco saját márkás termékeinek a száma, az áruház további termékek bevezetését ígéri. Ezek az árucikkek a hagyományos termékek vételárának 70-80 %-áért megvásárolhatóak, ami rendkívül vonzó a vásárlók számára. A hálózatbővítési tervek keretében sorra nyílnak az Express üzletek, ugyanakkor a Tesco nem ijedt meg az Auchan által a napokban ismertetett új ár-összehasonlító rendszertől sem.

Pénzcentrum: Összesen hány saját márkás termékkel rendelkezik a Tesco?


Hackl Mónika

Hackl Mónika: Az elmúlt években dinamikusan emelkedett a Tesco saját márkás termékeinek a száma, mely jelenleg több ezerre tehető. Az előttünk álló időszakban újabb saját márkás termékek bevezetését tervezzük.

Pénzcentrum: Melyek az ilyen termékek legfontosabb jellemzői?

Hackl Mónika: A saját márkás termékekről elmondható, hogy a brendekkel hasonló minőségi színvonalat képviselnek, de azoknál jóval olcsóbban hozzájuthatnak a vásárlók. Ez a megállapítás az FMCG-termékek (fast moving consumer goods - gyorsan forgó fogyasztási cikkek) közé sorolt élelmiszerekre és háztartási vegyiárukra, a műszaki cikkekre, valamint áruházunk ruházati termékeire egyaránt igaz.

Pénzcentrum: Hogyan aránylik ezek vételára a hagyományos termékek átlagárához?

Hackl Mónika: Az elérhető legolcsóbb Value termékek tekintetében átlagosan 20-30 %-kal alacsonyabb fogyasztói áraink vannak, mint amennyibe a brendek kerülnek. Áruházunk összes árbevételének körülbelül ötödét teszik ki a saját márkás termékek értékesítéséből befolyó pénzek.

Pénzcentrum: Mekkora mozgásterük van - különösen akciók idején - ezek árképzése során?

Hackl Mónika: A saját márkás termékek fogyasztói árainak meghatározásakor is az általános árképzési elveinket alkalmazzuk. Törekszünk a fent említett 20-30 %-os árelőny elérésére, de bizonyos akciók során az árak egyedileg kerülnek meghatározásra.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Pénzcentrum: Milyen tapasztalatokról tud beszámolni a frissen nyitott Tesco Express üzletek kapcsán?

Hackl Mónika: Néhány hete a XIII. kerületben a napokban pedig Rákosszentmihályon nyitottunk ilyen üzletet, ezzel 12-re emelkedett a Tesco Expressek száma. Mindenhonnan pozitív visszajelzéseket kaptunk úgy a dolgozók, mint a vásárlók részéről. Ezek a kényelmi üzletek a hipermarketeknél jóval kisebb üzlettérrel rendelkeznek, ám válogatott árukínálattal és a megszokott minőségű és árú termékekkel várják a vásárlókat. Több vidéki városban még idén további üzletek nyitását tervezzük.

Váltani készül a Tesco! Itt a nagy bejelentés!

Pénzcentrum: Mi a véleménye az Auchan új ár-összehasonlító rendszeréről (www.hiperarak.hu)?

Hackl Mónika: A Tesco bátran áll az ár-összehasonlítás elé. Amennyiben objektív lesz a rendszer, úgy nincs okunk az aggodalomra. Mi is alkalmazunk különböző összehasonlításokat. A rendszer azonban nem tudja majd kezelni a saját márkás termékeket, melyek egyébként jelentős részt képviselnek a vásárlói kosarakban. A havi egy alkalommal történő összehasonlítás egyébként nem fest majd teljesen reális képet, mivel az árak folyamatosan változhatnak.

Auchan, Tesco, Spar, Cora: kiderül, melyik a legolcsóbb!

Címkék: