A Tesco már látja a fényt az alagút végén

Pénzcentrum2009. április 22. 13:00

Sir Terry Leahy, a Tesco vezérigazgatója is csatlakozott ahhoz az egyre hangosabb kórushoz, mely szerint Nagy-Britannia túl van a válság legnehezebb szakaszán.

A világ harmadik legnagyobb áruházlánca a február 28-án véget ért üzleti évben 59,4 milliárd angol fontos forgalmat bonyolított le, ami 13,5 százalékos emelkedést jelent a bázisidőszak eredményéhez képest. A nyereség 8,8 százalékkal 3,1 milliárd fontra ugrott fel, elsősorban a szigetországon kívüli áruházak teljesítményének köszönhetően.

- Úgy tűnik, kezdünk feltápászkodni a mélypontról. A fogyasztói kiadások szintje elég jól tartja magát, és egyesek már többet költhetnek a boltban, mint korábban - bizakodott Leahy. Az áruházlánc valóban jól teljesített a napi fogyasztási cikkek piacán, ám a kiegészítő szolgáltatások - mint például az üzemanyag-árusítás - már gyengén muzsikáltak, így a forgalomnövekedés az Egyesült Királyságban elmaradt a nagy riválisok, az Asda, a Morrisons és a Sainsbury's eredményétől.

Az amerikai hódító tervek azonban nem teljesen úgy sültek el, mint ahogy a cég azt megálmodta: a 2007 novemberében 115 üzlettel indult Fresh & Easy hálózat 142 millió fontos veszteséget ért el a tavalyi üzleti évben. Elsősorban a válság legnagyobb veszteseinek számító városokban Las Vegasban, Phoenixben és Dél-Kalifornia településein maradt el a forgalom az előzetesen becsülttől. A boltnyitások száma is lelassult Észak-Amerikában, heti egy-kettőre, de a cég ettől még nem adta fel nagyszabású terveit az újvilágra vonatkozóan.

Címkék: