Pénzcentrum • 2010. március 9. 08:25
A válság nem érintette a LEGÓt, sőt 2009-ben a dániai vállalat kiugróan jó eredményt ért el az eladásokat és a profit növekedését tekintve egyaránt.
Szinte minden piacon a LEGO Csoport szignifikáns növekedést ért el 2009-ben. Az előző év legjelentősebb növekedését az angol anyanyelvű országokban érték el, de Európában és Ázsiai nagy részén is erős növekedést mutatott a LEGO.
• az adózás előtti profit 55.9%-kal növekedett az előző évhez képest. Dán koronában számítva 2.887 millióra (napi árfolyamon számolva valamivel több, mint 103 milliárd forintra) nőtt,
• a nettó profit 63%-kal növekedett, dán koronában számítva 2.204 millióra (napi árfolyamon számolva közel 79 milliárd forintra) emelkedett.
Általánosságban elmondható, hogy a játékpiac világszerte stagnált 2009-ben, de kontinensenként hatalmas eltéréseket mutatva. A szektor egészét tekintve Európában és Ázsiában növekedtek az eladások, Angliában és Japánban meglehetősen visszaesett a kereslet, és Amerikában is kissé csökkentek az eladások.
Mindennek ellenére 2009-ben a LEGO Csoport globálisan 4.8%-ra növelte piaci részesedését, a két klasszikus termékből a LEGO Cityből és a LEGO Csillagok Háborújából adták el a legtöbbet. A játékpiac 2010-ben is várhatóan stagnálni fog, de a cég pozíciójának, a 2009-es kimagasló fejlődésnek köszönhetően a LEGO Csoport 2010-ben is további növekedésre számít.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A 2009-es jó eredményekre és a 2010 első hónapjainak sikerére alapozva további növekedésre számítunk a 2010-es gazdasági évben is - mondta Jørgen Vig Knudstorp, CEO.
A LEGO Magyarországon
A LEGO Magyarország Kft - amely a magyar, a horvát és szlovén piacokon történő értékesítésért felel - szintén jelentős növekedést ért el Magyarországon: az árbevétel 13,7%-kal nőtt 2008-hoz képest. A legnépszerűbb termékcsoportok továbbra is a City és a Duplo, emellett a tavalyi évben a Star Wars és Power Miners termékek voltak a gyerekek kedvencei - nyilatkozta a LEGO.