Összefogtak a luxuscégek: mi áll a háttérben?

Pénzcentrum2009. december 21. 12:02

A hamisítványok kiszűrésére irányuló chartát tett közzé a francia kormány. A dokumentum a luxus divatcégek és az online kereskedelmi portálok közötti együttműködést hivatott koordinálni -írja a hamisitasellen.hu.

A dokumentum célja, hogy koordinált együttműködést valósítson meg az ország luxus divatcégei, így a Louis Vuitton, a Chanel és a Dior, valamint az online kereskedelmi portálok között. A dokumentum része annak a nagyobb intézkedéscsomagnak, amely a digitális környezetben hivatott a szellemi tulajdonjogok védelmét biztosítani.

A francia pénzügyminiszter, Christine Lagarde szerint a charta összesíti azokat a legjobb gyakorlatokat, amelyek segítségével hatékony kooperáció valósítható meg a hamisítók által támadott cégek - a divatcikkek gyártói mellett a gyógyszer-, kozmetikai- és ruhaipari vállalkozások - és a hamisítványok értékesítői által használt e-kereskedelmi portálok között.

A dokumentumot mind a francia luxuscégek, mind a két legnagyobb, helyi székhelyű internetes kereskedelmi portál képviselői is elfogadták. A charta értelmében a cégek rendszeresen monitorozni fogják a honlapokon megjelenő termékeket, és bejelentik, ha hamisítványt találnak. Maguk a webhelyek pedig vállalták, hogy a bejelentett hamisítványokat a lehető legrövidebb időn belül eltávolítják, miközben maguk is folyamatosan figyelik kereskedőik kínálatát, és törlik a gyanúsnak ítélt hirdetéseket.

Kérdéses egyelőre, hogy a charta bevezetése mekkora előrelépést jelent majd a hamisítványok terjesztésének visszaszorításában, a dokumentumot ugyanis a két legnagyobb nemzetközi online kereskedelmi felület, az eBay és az Amazon nem írta alá. Lagarde ugyanakkor bízik abban, hogy ha a kooperáció a fogyasztók szempontjából a kisebb webhelyek esetében hasznosnak bizonyul, akkor a két legnagyobb portál vezetői is meggyőzhetőek lesznek.

Címkék: