Nem szórakozott a mozdonyvezető Bicskénél: lejárt a munkaidő, otthagyta az utasokat

Pénzcentrum2024. október 15. 21:02

Október 4-én, péntek este Tatáról Budapestre szeretett volna utazni egy utas. A bicskei megálló után viszont nem ment tovább a szerelvény- derül ki az Index cikkéből.

Egy utas október 4-én péntek este Tatáról Budapestre szeretett volna utazni, de a vonat a bicskei megálló után nem indult tovább. A kalauz tájékoztatta az utasokat, hogy nem forgalmi vagy technikai probléma miatt álltak meg, hanem azért, mert a mozdonyvezető munkaideje lejárt, és Bicskén kiszállt. Az utasok kénytelenek voltak leszállni a vonatról és megvárni a következő, egy órával később induló vonatot, így csak 22:30-kor érkeztek meg Budapestre a tervezett 21:30 helyett.

Ez nem egyedi eset: 2020-ban egy másik hasonló incidens történt a Vác és Budapest között közlekedő S70-es vonaton, ahol a mozdonyvezető munkaideje útközben járt le, és Rákospalota-Újpest állomáson megállt a vonat. Az utasoknak itt is le kellett szállniuk, mivel a mozdonyvezető nem vállalta a túlórázást.

Frissítés!

A MÁV a hvg.hu kérdésére az ügy kapcsán azt közölte: “mozdonyvezető kollégánk nem azért nem vitte tovább a járatot, mert a műszakja lejártával arra nem volt hajlandó, hanem mert a 10 óra vezetési idejét meghaladta volna. A rendkívül szigorú szabályok miatt erre nem volt lehetősége”.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Hozzátették, a mozdonyvezetőt váltó kolléga biztosításáról a vasúttársaság a lehető leggyorsabban igyekezett gondoskodni, a második mozdonyvezető eljutását azonban érdemben hátráltatta a korábbi – Tatabánya térségében történt – gázolásos baleset, illetve az annak következtében blokkolt, lelassult vasúti közlekedés. Cáfolták azt az értesülést, hogy a mozdonyvezető elhagyta volna a szerelvényt. A MÁV szerint a szolgálatát meghosszabbítva is a járművön maradt, és áram alatt tartotta azt, vagyis a kocsikban mindvégig volt világítás, fűtés, és működtek az ajtót.

Címkék:
utazás, közlekedés, vasút, munkaidő, utas, máv start,