Kész, vége!? 62 év után bezár Ferihegy 1

Pénzcentrum2012. március 14. 08:07

A forgalom csökkenése miatt bezár a Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja - közölte Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója az [origo] kérdésére.

Az I. világháborút követően fokozatosan fejlődött a magyar polgári repülés. A 30-as évek végén a Budaörsi repülőtér lett a belföldi és egyben az ország nemzetközi repülőtere is. 1938-ban napirendre került egy új fővárosi repülőtér létesítése. A ferihegyi repülőtér építése 1942-ben kezdődött el, de közbejött a II. világháború, amelynek során komoly károkat szenvedett a reptér, ahol ideiglenesen német és szovjet csapatok is állomásoztak. 1947-ben döntöttek Ferihegy újjáépítéséről a polgári forgalom számára. 3 éves terv keretében megtisztították a robbanószerektől a területet, helyrehozták vagy újjáépítették a megsérült épületeket, valamint 1948-ban elkezdték a futópálya betonozási munkálatait is. Az átadási ünnepséget 1950. május 7-én tartották. Elindulhattak az első magyar légitársaság, az 1946-ban alakult, budaörsi székhelyű Maszovlet gépei. Az első, nyugatra induló menetrend szerinti járat a Malév bécsi járata volt 1956 nyarán. Az első nyugati légitársaság, mely ilyen járatot nyitott Budapestre, a KLM holland légitársaság volt 1957-ben.

A Budapest Airport szerint a Malév csődje utáni lecsökkent fel- és leszálló forgalmat a 2-es terminál is ki tudja szolgálni. A forgalomcsökkenés egyértelműen a Malév csődjének köszönhető. Hardy Mihály elmondta: a bezárás nem megy egyik napról a másikra, de már értesítették a repülőtér dolgozóit, és az üzleteket működtető vállalkozókat is.

Arra a kérdésre, hogy ha lenne új nemzeti légitársaság, újranyithatna-e a terminál, a szóvivő azt válaszolta, ennek most nincs realitása.

A Budapest Airport már koráűbban számos takarékossági és költség-csökkentő lépésről döntött, egyebek között felfüggesztette az idei évre tervezett, több mint 60 millió eurós összértékű beruházást és fejlesztést. Az idei beruházási tervek között szerepelt a Malév új központjának megépítése, egy repülőtéri hotelberuházás előkészítése, a cargobázis megkezdése, amelyekre már érvényes építési engedéllyel rendelkezett a repülőtér.

Ezen felül a társaság mintegy 250 munkavállaló elbocsátására kényszerül. Ez körülbelül 20-25 százalékos létszámleépítést jelent.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A repülőtér számára a Malév utasok elvesztésén felül további pénzügyi kiesést jelent a Malév által bérelt irodák, helyiségek, parkolók, valamint a budapesti javítóbázis kiesése.

 

Címkék:
ferihegy repülőtér, budaörsi reptér,