Fabatkát sem ér a hitelre vásárolt autó

Pénzcentrum2011. június 8. 11:02

Történelmi mélypontra jutott a lakossági gépjármű hitelezés: 10 eladott új autóból alig több mint kettőt vesznek hitelre. Az eladott gépjárművek darabszáma az év első negyedében az előző évhez képest ugyan már 15%-kal nőtt, de ezt a növekedést a flotta beszerzések és a magánszemélyek készpénzes vásárlásai adták.

A gépjármű finanszírozás motorját az év első negyedévében a flotta lízing jelentette, míg a lakossági gépjármű finanszírozás iránti igény továbbra is rendkívül alacsony. További piacfékező tényező, hogy a korábbi évek svájci frankos hitelfelvételei miatt még azok sem tudnak új autót vásárolni, akik esetleg szeretnének. Az árfolyamváltozások miatt sokaknak úgy megnövekedett a tartozása, hogy a gépjárművek aktuális piaci árából még a hitelt sem tudják lezárni, sőt esetenként jelentős ráfizetéssel kell számolniuk. Így kénytelenek az autó cserét hónapokkal, de akár évekkel is elhalasztani, ami a gépjárművek átlag életkorának növekedésében és a gépjármű kereskedelemi piac további szűkülésében jelenik meg.

"A gépjármű lízing piac egyetlen növekvő szegmense az első negyedévben a flottafinanszírozás volt, ugyanis visszatértek a személy- és kishaszon-gépjármű piacra a vállalatok."- hangsúlyozta Domonkos András, a Lombard Lízing Csoport vezérigazgatója. Hozzátette: "Jelentősen megnőtt a tehergépjármű finanszírozás iránti igény, itt a kihelyezések 50%-kal nőttek az előző év hasonló időszakához képest. A fellendülés a korábbi években elmaradt járműpark cserével, a lassan növekvő fuvarpiaccal és az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírásokkal magyarázható."

A 3,5 tonna feletti haszonjárművek piaca az előző negyedév azonos időszakához képest jelentős fellendülést mutat, különös tekintettel az új tehergépjármű szegmensben, ahol a növekedés több mint 120%-os. A dinamikus fejlődéssel párhuzamosan számottevő átrendeződés ment végbe az értékesítési és a lízingpiacon egyaránt. A piac motorját itt is a flottaértékesítés adja, a kisebb fuvarozók 1-2 eszközös beruházásai egyelőre elmaradnak. Miközben a nevesebb tehergépkocsi márkák importőreinek értékesítési számai szépen emelkednek, a korábban meghatározó piaci részesedéssel rendelkező használt teherautó kereskedők jelentős része a válság miatt eltűnt, így ez a piac korábbiakhoz képest kevesebb és néhány új szereplővel kezd újraszerveződni.

A kedvező terményáraknak, a tavalyi visszafogott beruházásoknak illetve a támogatás lebegtetés megszüntetésének köszönhetően fellendülést tapasztalunk a mezőgazdasági gépek piacán. A gépeladások élénkülésével összhangban a finanszírozási piac szinte megduplázódott.

Az építőgépek finanszírozása is növekedésnek indult az első negyedévben, a kihelyezések alapján a lízingpiac teljesítménye csaknem 20%-os növekményt mutat, annak ellenére, hogy a hazai piac legmeghatározóbb szállítóinak elmondása alapján az értékesítések az előző év azonos időszakához képest tovább csökkentek.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

"Az elkövetkezendő időszakban erőteljes fellendülésre az építőgép szegmensben nem számítunk, hiszen a meglévő építkezéseken túl jelentősebb beruházások és úthálózat fejlesztések nincsenek kilátásban, ráadásul a gépekre igényelhető támogatások körül is nagy a bizonytalanság." - fűzte hozzá Domonkos András.

 

Címkék: