Csupán szépségtapasz a hazai autópiac júliusi teljesítménye

Pénzcentrum/MTI2010. augusztus 2. 12:02

19,2 százalékkal több, 4.359 új személygépkocsit adtak el Magyarországon idén júliusban az előző év azonos időszakához képest a Datahouse Kft. adatai szerint.

Egy hónappal korábban még csökkent az új autó piac, júniusban 25,5 százalékkal kevesebb új járművet értékesítettek, mint 2009 júniusában. Az összeállítás szerint január-júliusban 25.897 új autót adtak el, ami 40,4 százalékkal kevesebb, mint 2009 azonos időszakában.

Júliusban 855 új kishaszongépjárművet helyeztek forgalomba, ez 49 százalékos növekedés 2009 júliusához képest, az első hét hónapban 4.653 került forgalomba, 33 százalékkal kevesebb, mint egy éve.

Az idén január-júliusban a legnagyobb, 12,79 százalékos piaci részesedése a Fordnak volt, igaz, egy éve még a piac 14,53 százalékát birtokolta. A második helyen, 10,76 százalékkal a Volkswagen áll, egy éve még csak 7,11 százalékos részesedése volt. Az Opel piaci részesedése a tavalyi 10,68 százalékról az idén az első hét hónapban 9,83 százalékra csökkent.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete év elején még 65 ezer új személygépkocsi eladását jósolta a hazai piacon, azonban a lesújtó első féléves értékesítési mutatókat látva a szervezet 50 ezerre módosította prognózisát a múlt hónapban.

Címkék: