Suzuki-Tata Nano háború: az első csata eredménye

Pénzcentrum2009. június 2. 13:02

Az indiai Maruti Suzuki májusban az exporttal együttvéve az értékesítés 15,8 %-os emelkedésével bizonyította, hogy felveszi a versenyt a világ legolcsóbb személyautójának tartott Tata Nanóval. Az elmúlt hónapban a vállalat a tavalyi 69 001 eladással szemben 79 872 autót értékesített.

A belföldi értékesítés 64 143 darabról 10,4 %-kal 70 785 darabra emelkedett miközben az export eladások száma 4 858 darabról 87,1 %-kal 9 087 darabra nőtt. A Maruti Suzuki eladások a kisautó szegmensben (Alto, Wagon-R, Swift) 20,7 %-kal emelkedtek, míg a középkategóriás (SX4, Dzire) eladások 14,1 %-kal bővültek 2008 májusához képest.

A legfrissebb eladási listák szerint a vállalat immár az ötödik egymást követő hónapban emelkedést könyvelhetett el, a növekedés nagyrészt annak tulajdonítható, hogy a belföldi- és a külföldi kereslet egyaránt lendületet vett.

A vállalat igazgatója elmondta: "Értékesítési stratégiánkhoz tartozik az új piacok felkutatása és meghódítása, amit eddig sikerrel vettünk. Számos olyan országban fokozni tudtuk az eladásokat, ahol eddig kisebb szelet jutott nekünk a tortából. A nyugat-európai roncsprémium bevezetése szintén sokat segített a külföldi értékesítés növelésében."

Címkék: