Lassabban zuhan a magyar autópiac, az Opel fogy a legjobban

Világgazdaság2009. április 7. 09:30

Az első negyedévben 22 380 új személyautó kapott rendszámot Magyarországon, 43,5 százalékkal, illetve 17 241 darabbal kevesebb, mint az elmúlt év azonos időszakában. A márciusi 9249 forgalomba állítás viszont már csak 33,4 százalékkal marad el a tavalyi harmadik hóban regisztrálttól, de még így is 4646 darabos a csökkenés.


A JATO Dynamics adatai szerint idén januárban a márkakereskedők által értékesített 5748 személyautó 51,8 százalékkal maradt el a 2008. januáritól, a februári 9232 darabos értékesítés viszont az egy évvel korábbinál már csak 32,1 százalékkal kevesebb.

Márciusban a legnagyobb forgalmú márkának a piaci részesedését 15 százalékra növelő Opel bizonyult, a legnépszerűbb modellek listáját az Opel Astra vezeti a Ford Focus és a Suzuki SX4 előtt.

A kis kocsik és az alsó középkategória értékesítése csökkent az elmúlt hónapokban -ebben komoly szerepet játszik az, hogy a PSZÁF fellépett a nullszázalékos önrésszel kínált tízéves futamidejű hitelek folyósításával szemben. A piaci szereplők idén mintegy százezer személyautó eladásával számolnak.

Címkék: