Óriástévé 1,5 millióért: már nálunk is árulják

Pénzcentrum2012. június 5. 05:27

Az Európa-bajnokság szponzorainak fontos, hogy a nevük mellett termékeikkel is megismerkedjenek a szurkolók. Hasonló sporteseményekre az elektronikai eszközgyártók egy-egy új modell mutatnak be, az élelmiszeripari cégek szívesen csomagolják újra az egyedi igények szerint üdítőiket, ételeiket. A Sharp például megalkotta az Európában kapható legnagyobb LCD televíziót, az Adidas okoscipővel készül, de a többi gyártó is odatette magát az Eb-re és az olimpiára is.



Az Európa bajnokság hivatalos támogatója az Adidas, a Canon, a Calsberg, a Castrol, a CocaCola, a Continental, a Kia-Hyundai, a McDonalds és a Sharp. A több tucatnyi sportággal felálló olimpiával szemben a foci szerelmesei sokkal inkább egy homogénebb közönséget jelentenek a támogatóknak, ezért szívesebben is készítenek egy új terméket a futball bajnokságokra. A Calsberg és a Coca-Cola új csomagolással próbálja megnyerni a fogyasztókat a márkának a bajnokság ideje alatt, ezzel hangulatosabbá téve a meccsnézéseket. De a támogatók között van olyan is, aki külön erre az időszakra hozta egy különleges termék megjelenését.

Ilyen termék a Sharp ultra nagy tévéje, amit borsos áron kínál ugyan a gyártó, de tulajdonosa legalább biztos lehet abban, hogy a szomszédnak nincs ekkora készüléke a nappaliban. A 203 cm-es Sharp LC-80LE645 a valaha legnagyobb Európában is árult LCD tévé készülék. Közel másfél millió forintot kell kifizetnie annak, aki egy ilyenen szeretné végigkövetni a sportközvetítéseket. A japán elektronikai óriás azonban nem állt meg itt, a népszerű 3D tévéjét is a focival népszerűsíti az öreg kontinensen.

Az Adidas hat csapat mezét is forgalmazza, ezzel a legnagyobb szereplője az európai labdarúgó-sportruházatnak. A mezek mellett kiegészítőket, és az Európa bajnokság hivatalos labdáját is az Adidas gyáraiban készítik- már 1972 óta. A labdát olyan réteg borítja, mely könnyen irányíthatóvá teszi, mindezt úgy éri el, hogy megnöveli a cipő és a labda közötti tapadás mértékét. Az egyéb szerkezeti elemeknek köszönhetően könnyebben lehet a levegőben tartani, ezzel a játékosok is dinamikusabban tudnak bánni vele. Súlya 432 gramm, kerülete 68,9 cm. Természetesen az Eb előtt laboratóriumban és játék közben is alaposan tesztelték.


Másik nagy újítása a német sportszergyártónak, az okoscipő, a miCoach névre keresztelt kiegészítő adatokat gyűjt viselőjének mozgásáról, így mérhetővé válik annak teljesítménye (rögzíti az aktuális sebességet, a megtett távolságot és a legnagyobb sebességet is). Minden adatot gondosan elment, illetve Wifi-n keresztűl egy számítógépnek vagy akár okostelefonunkra továbbít. Ezt az egészet persze összekötötte az Adidas a modern közösségi oldalakkal, így barátainkkal megoszthatjuk napi teljesítményünket, vagy esetleg összehasonlíthatjuk ki tett a legtöbbet a csapat sikeréért, akár kilométerekben mérve.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A hasonló termékek eladása mellett az Adidas igen nagyot nyerhet a mezek eladásával is. Összesen hat csapat játszik a mezében, de a fogadóirodák szerint két legesélyesebb (Németország és Spanyolország) is köztük van. A bajnokcsapat mezeinek eladása minden hasonló viadal után jelentősen megnő, ami nagy bevételt jelenthet a cégeknek.

A legtöbb szponzornak persze nem a rövidtávú célok a meghatározóak, amikor egy hasonlóan nagy sporteseményt támogatnak, mint az Európa bajnokság vagy akár az olimpia. A gyártók pénzügyi alapon mérlegelik marketingtevékenységüket, miszerint a lehető legtöbb emberhez szeretnének eljutni - a lehető legkisebb anyagi ráfordítással. Az ebben az időszakban bemutatott termékek is mind a márka ismertségét növelik, ezért törekednek hasonló rekordokra, mint a Sharp a tévé méretét illetően.

Címkék: