Tényleg ez a legjobb módszer? A sínek között toboroz a BKV

Pénzcentrum2017. október 16. 11:47

A sínek között elhelyezett táblán keres dízelmozdony-vezetőt a BKV. Tény, hogy munkaerőhiánnyal küzd a cég, és a metrófelújítás is csak ront a helyzeten. De tényleg ez a legjobb módszer, hogy munkaerőt találjanak?

A KÖKI-nél, a sínek közé helyezett táblán hirdet állást a BKV, dízelmozdony-vezetőt keresnek. A hirdetésről készült fotót egy Facebookos állásközvetítő csoportba tették fel, a kommentelők szerint már vagy 5 éve ott áll a tábla.

Loading...

A fővárosban élők sok helyen találkozhatnak mostanában BKV-s álláshirdetéssel: már nem csak a buszokban, hanem a jármű oldalán is sofőröket toboroznak. Az sem titok, hogy mekkora fizetést adnak újonc dolgozóiknak: nettó 200 ezres bérrel, cafeteriával csábítják magukhoz a sofőröket. Az M3-as metró felújítása alatt pótlóbuszok járnak majd, ennek következtében még több sofőrre lesz szükség. Szakszervezeti becslések szerint nagyjából 300 sofőrt kellene felvennie a cégnek a következő néhány hétben.

A külföldi fizetéssel persze még így sem tud versenyezni a vállalat, Németországban ugyanis 1600-1700 eurót (jelenlegi árfolyamon számolva 492 800 - 523 600 forintot) is megkeresnek havonta a sofőrök, ráadásul meg is becsülik kint az alkalmazottakat.

Az is igazolja a munkaerőhiányt, hogy soha ilyen korán nem kezdődtek még bértárgyalások a BKV-nál, mint idén. Legalábbis akkor, ha a cégvezetés tartja magát a napokban kiszivárgott információhoz, miszerint szakszervezeti kezdeményezésre és nyomásra még ezen a héten elkezdődhet az egyezkedés a jövő évi béremelésről - tudatta Nemes Gábor, a VKSZSZ és az EKSZ elnöke. Nemes emlékeztet: a VKSZSZ-hez tartozó szakszervezetek már júniusban kezdeményezték - egyszerre, összehangoltan - az összes közlekedési vállalat vezetőjénél a bértárgyalások előrehozatalát, és egyben jelezték,

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

2018-ra 15 százalék a munkavállalói oldal követelése.

A korai kezdést az érdekvédők tapasztalatai indokolják: az ágazatban legalább 6 hónapig tart, mire a munkáltatók engedélyt kapnak a tulajdonostól arra, hogy konkrét béremelési ajánlatot is tehessenek. Ráadásul az önkormányzati tulajdonú cégeknek már ősszel le kell tenniük a jövő évi üzleti tervet a tulajdonosi képviselőtestület elé, és ennek elvileg már tartalmaznia kell a béremelés költségeit is.

Loading...

Címkék:
karrier, bkv, munkaerő, munkaerőhiány, toborzás, mozdonyvezető,