A BKV-nál ez sem kell a havi nettó 200-hoz: csak jöjjön már végre sofőr

Forrás Dávid2017. augusztus 30. 15:10

Újabb, járműre ragasztott BKV-s álláshirdetésre lettünk figyelmesek tegnap, ezúttal is sofőrt keres a közlekedési vállalat. A korábbiakhoz viszonyítva ugyanakkor fontos különbség van a jelentkezési feltételeket illetően, melynek köszönhetően sokkal több jelentkező akadhat a hirdetésre.

Korábban írtunk már arról, hogy kritikus szinten lehet a sofőrhiány a BKV-nál, a következő években pedig várhatóan csak romlani fog a helyzet az állomány elöregedése, valamint a tervezett metrófelújítás miatt is. Ezzel összecseng, hogy a vállalat újfajta felületeken keres sofőröket.

Tegnap, egy várakozó trolibusz oldalán lévő álláshirdetésre figyeltünk fel a Keleti pályaudvar közelében. Az, hogy ily módon keres sofőröket a BKV, nem számít újdonságnak, hisz korábban már foglalkoztunkegy hasonló hirdetéssel. Akkor autóbuszsofőröket csábítottak 200 ezres nettó fizetésért a vállalathoz, most viszont trolisofőröket keresnek ugyanennyiért. 

Ez önmagában még nem tűnik jelentős különbségnek, ám a jelentkezési feltételekben van egy eltérés, melynek köszönhetően jóval többen pályázhatnak erre a pozícióra, mint buszsofőrnek.

 

Ahhoz ugyanis, hogy trolibuszvezető-tanulónak jelentkezhessen valaki, az autóbuszsofőr-tanulókkal szemben támasztott elvárásokkal ellentétben, nincs szükség "C", csak "B" kategóriás jogosítványra, és azonnal fizetett tanulói pozícióhoz lehet jutni.

"B" kategóriás jogosítványa pedig jóval több embernek van, hisz ezt kell megszerezni a személyautók vezetéséhez, a "C" kategória pedig már teherautókra vonatkozik. A képzés tartama alatt egyébként nem jár a havi 200 ezres nettó, hanem bruttó 160 ezer forinttal kell beérni. Az elvárások és feltételek hasonlóak ahhoz, amit a társaság a buszsofőrjelöltektől vár el, a BKV honlapja szerint.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A munkakör betöltésének feltételei:

  • Betöltött 21. életév,
  • minimum 2 éves "B" kategóriás érvényes vezetői engedély,
  • szakmunkás bizonyítvány,
  • egészségügyi II-es csoportú (jogosítványban 102-es kód) alkalmasság,
  • érvényes PÁV II. alkalmasság.

Előnyt jelent:

  • "C" vagy "D" kategóriára érvényes jogosítvány,
  • műszaki szakirányú szakmunkás bizonyítvány,
  • igazolt C, D vagy E kategóriás járművezetői gyakorlat.

A jövőbeni sofőrtől megkívánt képességek, készségek pedig a következők:

  • Konfliktuskerülő kommunikációs és
  • önálló munkavégző képesség.

A fentiekért cserébe 1 300 forint óránkénti alapbért, minimum 200 ezres havi nettó fizetést, kollektív szerződést, bérpótlékot, cafeteriát és 1+2 fő részére ingyenes utazást kínál a cég, ráadásul szükség esetén még munkásszállást is biztosít. Korábban foglalkoztunk azzal is, hogy ezért a fizetésért miket kell elviselnie a BKV-sofőröknek, ez a cikkünk ide kattintva érhető el.

Érdekes, hogy hazánkban a trolivezetéshez "TR", autóbuszvezetéshez viszont "D" kategóriás jogosítvány szükséges. Megkerestük a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, hogy miért kell különböző jogosítvány ezekhez a járművekhez, valamint a BKV-tól is megkérdeztük, hogy miért van különbség aközött, hogy milyen meglévő jogosítványt várnak el a kezdő buszsofőr- és trolivezető-tanulóktól. Amint megjönnek a válaszok, újra foglalkozni fogunk a témával.

Címkék:
karrier, fizetés, busz, sofőr, tömegközlekedés, tanfolyam, troli, munkaerőhiány, ingyenes jogosítvány, tanulói szerződés,