Több ezer európai munkahelyet számol fel az amerikai autógyártó óriás

Világgazdaság2010. január 22. 09:02

Bezárja belgiumi gyárát és Németországban is sok ezres létszámleépítést hajthat végre a General Motors (GM). A világ egyik vezető autógyártója milliárdokat költ európai érdekeltségeinek átstrukturálására, és csak reménykedhet a piac fellendülését követő sikerben.

Most már biztos, hogy 2600 belga munkahely fog megszűnni miután véglegesen leáll a termelés a GM Észak-Belgiumban található antwerpeni gyárában. A szakszervezetek természetesen napok óta tiltakoznak a döntés ellen, de a GM új európai vezérigazgatója, Nick Reilly a gyárbezárásról kijelentette, a döntés elkerülhetetlen az Opel és a Vauxhall márkák túlélése érdekében - írja mai számában a Világgazdaság.

Nem egyedül a belga üzemben lesznek elbocsátások a közeljövőben. A GM az Európában lévő 50 ezer munkahelyéből mintegy 8300-at készül leépíteni, és csak Németországban 4900 állás kerülhet veszélybe. Az amerikai autógyár magyarországi leányvállalatánál, a szentgotthárdi GM Powertrain-Magyarország Kft-nél meglévő 640 munkahelyt nem fenyegeti a megszűnés veszélye.

Korábban: Nem épít le a GM Magyarországon

Az autógyárnak mintegy 3,3 milliárd eurójába kerül az európai márkák gyártókapacitásainak átstrukturálása, amiből 2,7 milliárd eurót az európai kormányoktól kalapoznak össze az amerikaiak. A kiadásokhoz - a tervezett közel 20%-os németországi leépítések ellenére - tetemes összeggel járul hozzá Németország is, az Opel gyár fennmaradásának biztosítása érdekében.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Az autógyár menedzsmentje az átalakítások ellenére sem jósol semmi jót 2010-re. Reilly szerint az idei év rendkívül nehéz lesz, mivel a prognózisok alapján az amúgy is gyenge 2009-es évnél mintegy 1,5 millióval kevesebb személyautó fog gazdaára találni Nyugat-Európában.

A hazai értékesítési adatokról: Akciós hitelből adósságcsapdába: kinek van 55 % önrésze manapság?

Címkék: