Sajttortából van a hold: örülhet a McDonald's

Pénzcentrum2009. június 29. 11:32

A 30 egységből álló McCafé lánc 24,5 százalékos forgalomnövekedéssel 2008-ban is megőrizte piacvezető helyét a hazai kávézópiacon. A McDonald's kávézóiban 2008-ban 2,6 millió vendéget szolgáltak ki: 21 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. 2009 első 5 hónapjában 11 százalékos forgalomnövekedést regisztráltak az előző év hasonló időszakához képest a már tavaly is üzemelő McCafé egységekben. Ebben az időszakban az új üzletek nyitásával együtt a teljes kávézólánc forgalma 32 százalékkal nőtt.

A magyarok leginkább az erős eszpresszót, a habos cappuccinót veszik, sütemények közül a karamellás sajttorta a zászlóshajó termék. A hazai McCafé stáb szakmai képzése mintául szolgál a nemzetközi hálózaton belül: a magyar élcsapat baristái tréningezik a környező országok McCafésait.

2008 év végére már 30-ra bővült a McCafé hálózat egységeinek száma. Az elmúlt évben a McDonald's kávézóláncának forgalma elérte a 780 millió forintot, 2007-hez képest ez 36 százalékos növekedést jelent (az új éttermekkel együtt). A kávézólánc egységei tavaly 2,6 millió vendéget szolgáltak ki. Azokban az éttermekben, ahol McCafé is működik, a vendégforgalom 11 százalékát adják a kávéra, süteményre betérők.
A vendéglátóiparban általánosan tapasztaltakkal ellentétben a magyarok a kávézás élményén nem spórolnak. 2009 első 5 hónapjában, az előző év hasonló időszakában is üzemelő McCafé egységekben 11 százalékos forgalomnövekedést regisztráltak, a tavaly május után nyílt kávézók forgalmával együtt pedig összesen 32 százalékkal nőtt a kávézólánc forgalma.

A magyarok töretlen kávézási kedvéről árulkodik, hogy 2008-ban 14 tonna, azaz egymilliónál is több csésze kávét fogyasztottak el a McCafé vendégei. 2009 folyamán már az első öt hónapban a tavalyi hat hónap mennyiségét, 7,7 tonnát használtak fel a kávézók. A magyar vendégek körében legnépszerűbb a karamellás sajttorta, az eszpresszó, a cappuccino és a jeges kávé.

A vállalat jelenleg ― egy egység kivételével ― shop-in-shop rendszerben bővíti a McCafé láncot, azaz a gyorskiszolgáló éttermek részeként üzemelteti a kávézókat. A nagy nemzetközi kávézóláncok közül egyedül a McCafé terjeszkedik a fővároson kívül is intenzíven. Jelenleg 16 vidéki McDonald'sban üzemel kávézó.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

"A vendégek egyre jobban szeretik a McCafét: többen és gyakrabban járnak hozzánk. Azt, hogy ilyen eredményeket produkálunk, többek közt 2 fő tényezővel magyarázom: kiváló minőségű és széles termékválaszték, valamint a versenytársainknál jóval kedvezőbb árképzés." - mondta Radek Janalík, a magyarországi McDonald's ügyvezető igazgatója.

A McCafék a környezettudatos vásárlók felé is nyitnak: 2008 elejétől UTZ minősítésű kávét használnak nemcsak a McCafé kávézóiban, de az éttermekben is. Az UTZ egy olyan globális minősítési program, melynek segítségével visszakövethető a kávé származása, és amely minősítés garantálja, hogy a kávét a helyi közösség érdekeit figyelembe véve, társadalmilag felelős módon termesztették. Jelenleg Magyarországon a McDonald's gyorsétterem-hálózat az egyetlen a vendéglátásban, amely UTZ minősítésű kávét kínál.

Címkék: