Összedőlt egy lakóház Hajdúböszörményben szerda reggel: egy vályogfalú lakóház egyik oldala gyakorlatilag kiszakadt, szinte teljesen megsemmisítve az épület szerkezetét.

A kávézás világszerte az egyik legalapvetőbb élvezeti forrás: kávéval indul a reggel, kávézóban randizunk és egy kávé mellett a munkahelyi konfliktusokat is könnyebben kibeszéljük. De meddig tartható fenn ez az életstílus, és hogyan kávézhatnak még az unokáink is? Hogyan őrizhetjük meg és élvezhetjük a kávézás örömét évtizedek múlva is?
Ha nem változtatunk, az arabica kávé 2080-ra eltűnik
Az emberiség éléskamrája képtelen lépést tartani igényeinkkel. Már nem csak kávézók, de áruházak, sőt, néha divatmárkák is kínálnak saját márkás kávét. A fogyasztók száma nő, a termény pedig egyre csökken.
Akárcsak a kakaó esetében, a közeljövőben a kávéból is kifogyhatnak a raktáraink. A drasztikusan növekvő kávéfogyasztási tendencia nemcsak azt eredményezheti, hogy egyre tovább drágul a kávé, hanem azt is, hogy a kávé egyszerűen luxuscikké változik.
A kávétermelés egyszerre kívánja meg a 15-24 °C fok körüli hőmérsékletet és a kiegyensúlyozott, magas csapadékmennyiséget, amely azonban napról napra kevésbé fenntartható a globális felmelegedés miatt. A tendencia megállítása abban a választásban is rejlik, hogy fenntarthatóan kávézzunk. Ebben segít a Kifli.hu új saját márkája, az UBOMI, ami már nem csak kapszulás formában, hanem szemes kávéként is elérhető a kávé szerelmeseinek.
Kávéfogyasztási kultúránk milliók életét befolyásolja
Manapság már a legtöbb üzlet polcán fellelhető az úgy nevezett fair trade kávé, amely különböző jogosítványokkal szavatolja, hogy kávénk származása visszakövethető legyen, átlátható minősítési rendszerrel bírjon, például kizárja a termőföld kizsákmányolását, a hozzá köthető gyerekmunkát és a termelőknek etikus bért biztosítson. Ahogy Petr Chvojka, a Kifli anyacégének, a Rohlik saját márkás csoportjának vezetője nyilatkozott:
A Rohliknál tudjuk, hogy ügyfeleink számára fontos helyesen cselekedni, és ez ugyanolyan fontos nekünk is. Azon dolgozunk, hogy a bolygó és az emberiség jövője iránti elkötelezettségünket a következő generációk is megtapasztalhassák.
3+1 tipp egy igazán jóleső kávézásért
1. Keresd a Rainforest, azaz zöld béka tanúsítványt!
Az UBOMI kávé Rainforest Alliance tanúsítvánnyal rendelkezik. Ha ezt a kávét vásárolod, azzal te is kiállsz az esőerdők kizsákmányolása ellen, és élhető alternatívát kínálsz a mezőgazdaság tisztességes és környezetbarát előmozdítására!
2. Ne a drágát vedd, hanem a jót!
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Tökéletes íz, megfizethető áron? Egyáltalán nem elrugaszkodott elvárás, ha az UBOMI ár-érték arányát vesszük alapul. Mit jelent ez a gyakorlatban? Az UBOMI lassú dobos pörkölésű kávé, amelyet maximum 210 °C fokon, 20 percig őrölnek, ellenben az ipari forrólevegős őrléssel, amely mindössze 90 másodpercig tart. Ennek is köszönhető, hogy az UBOMI kávék aromásak, hiszen a kávészemek kibontakozhatnak az őrlés során.
3. Ha kapszulás, akkor lebomló!
A többek között Brazíliából, Etiópiából, Kolumbiából érkező UBOMI kapszulás kávék a Kifli.hu exkluzív termékei, amelyek 100%-ban komposztálhatóak otthon. A bioalapú cellulózból és növényi olajokból származó természetes anyagból készülő kapszulákért a cég partnere, a Capsul-in-Pro felel, és ez az első olyan kapszula a piacon, amely TÜV-tanúsítvánnyal rendelkezik és otthoni komposztálásra is alkalmas.
+ 1 Higgy a szemednek!
Színes maszkok, törzsi jelképek, varázsige-szerű név - az UBOMI csomagolásában is már azokat a dél-amerikai termelői kultúrákat idézi, amelyek még tisztelettel, maximális odafigyeléssel bántak a kávécserjékkel.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Többtucat termék árát csökkentette a Lidl: ezeknél a leglátványosabb a változás
Az árréstoppal érintett termékeken kívül is jelentős árcsökkentéssel találkozhatnak a vásárlóka a Lidl boltjaiban.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


