Az ajándékozás nem minden esetben jár adómentességgel, ezért különösen fontos tisztában lenni az ajándékok adózási szabályaival.
A beszerzésimenedzser-index (BMI) szezonálisan kiigazított februári értéke 52,2 pontra javult a januári 50,1 pontos értékről; februárban a válaszadók az előző hónaphoz képest mérsékelt bővülésről számoltak be - közölte pénteken a Magyar logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT).
Február átlag alatti hónapnak számít (az 1995 óta mért hosszú távú átlag értéke 52,5; a februári értékeké 53,1). A most mért szezonálisan kiigazított BMI indexérték a hatodik legalacsonyabb február havi érték - írták a közleményben. Az adatok szerint februárban az indexek vegyesen változtak, ám csupán négy index áll a fellendülési tartományban.
Az új rendelések mennyisége nőtt, az indexérték 6,8 százalékponttal emelkedett. Az 50,0 pont feletti érték a termelt mennyiség emelkedését jelzi. 1995 óta ez a tizenötödik legmagasabb februári érték. A termelési mennyiség ismét bővülést jelez, a februári indexérték 1,2 százalékponttal nőtt az előző hónaphoz képest. 1995 óta ez a tizenkettedik legmagasabb e havi érték.
A foglalkoztatás 50 pont alatt áll, az indexérték 2,1 százalékponttal alacsonyabb az előző havinál, értéke enyhe zsugorodást jelez. Az elmúlt időszakban 50,0 pont körül mozgott az index, ami februárban 49,1-re csökkent. Az indexérték a kilencedik legalacsonyabb e havi érték. A szállítási átfutási idő index ismét 50,0 alatt áll, értéke 5,5 százalékponttal nőtt. Az idei a nyolcadik legalacsonyabb érték 1995 óta.
A vásárolt készletek index értéke 3,4 százalékponttal csökkent januárhoz képest. Az idei februári indexérték a hatodik legalacsonyabb érték 1995 óta. A külpiaci mutatók közül az importindex enyhén visszaesett. Az import indexe 1,1 százalékponttal esett vissza, az exporté 0,1 százalékponttal emelkedett, 50,0 pont felett áll. A beszerzési árak mérséklődtek, az index értéke 4,3 százalékponttal csökkent az előző hónaphoz képest. A beszerzési mennyiség index 1,3 pontot emelkedett. A késztermékkészletek indexe 2,4 százalékponttal csökkent e hónapban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








