Pénzcentrum • 2012. október 20. 11:00
Meglepő módszerekkel használják ki a biztosítók az új technológiák előnyeit. Egy holland biztosító külön oldalt üzemeltet, ahol a kétséges kárigénylési esetek elbírálását maguk az ügyfelek végezhetik, a tapasztalatokat pedig felhasználják a szolgáltatásaik tökéletesítéséhez. A főként online működő társaságnál úgy gondolják, hogy ügyfeleik képesek saját ügyeik önálló intézésére, ehhez persze minden eszközt és fórumot biztosítanak. Az innovatív módszer számos előnnyel jár ügyfél és biztosítói oldalon egyaránt.
Az oldalon már több ezren szavaztak, vagy írtak véleményt az esetekről, mégsem jellemző az, hogy egyértelműen a biztosító ellen szavaznának. Előfordult olyan eset, amiben például kevesebb, mint 3%-a a szavazóknak gondolta úgy, hogy a károsult kártérítési igénye jogos. Ebben az ügyben a károsult azért perelt, mert a konyhaszekrényének alja megsérült az alatta nyilván saját maga által működtetett kávéfőző gőzétől.
Az ügyfelekkel való nyílt párbeszéd segíti a kommunikáció és termékfejlesztési irányvonalak meghatározását. Ha például egy ügyben a károsult nem jogosult a szavazók szerint a biztosítási összegre, akkor érdemes lehet a biztosítónak olyan terméket készítenie, vagy egy már létezőt megváltoztatnia, amely az adott speciális helyzetben is megoldást nyújt. A kommunikáción javíthat, ha a fórumokon egy eset tárgyalása közben kiderül, hogy egy termék leírása félreérthető, nem egyértelmű.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
További érdekesség, hogy a biztosító a marketing terén sem riad vissza a szokatlan kampányoktól. 2008-ban Bokito, a Rotterdami Állatkert gorillája megszökött, és egy látogatóra támadt, a gondozók szerint azért, mert túl sokszor és túl hosszan nézett a vendég az állat szemébe. Az egészségügyi biztosításokat is kínáló FBTO ezután az állatkert bejáratánál olyan "Bokito néző" szemüvegeket osztott a látogatóknak, amely megvédi őket a dühöngő gorillától. A "Bokito néző" egy olyan papírszemüveg, aminek "papírlencséire" egy oldalra néző szempárt nyomtatnak, és kis lyukon keresztül lát át rajta a látogató, így biztosítva, hogy nehogy farkasszemet nézzünk Bokitoval.