Villanyautókkal hódítaná meg Magyarországot a Seres: ezt érdemes tudni az érkező kínai autómárkáról

Pénzcentrum2024. május 16. 14:45

Két új kínai autómárka, a Seres és a DFSK érkezik még idén Magyarországra. A Seres az elektromos járművek piacán tervez vezető márkává válni Európában is. Az induló magyarországi modellpaletta elektromos és hatótávnövelt autókat foglal magában. Összeszedtük, mit kell tudni magáról a márkáról, és milyen autókkal indítják a hazai értékesítést.

Mint beszánoltunk róla, két új kínai autómárka is érkezik Magyarországra: csütörtökön írták alá a szerződést, amely szerint a Duna Autó fogja forgalmazni a Seres, illetve a DFSK autóit itthon. Most összeszedtük, mit kell tudni a Seres márkáról, és melyik modelljeiket fogják itthon árulni, ezek mennyibe kerülnek.

Családi autógyár

A SERES Group egy kínai családi vállalkozás, melyet 1986-ban alapítottak, eredeti nevén Sokon Group néven. A cég központja Csungking városában található. Az alapító Zhang család eredetileg háztartási készülékeket és lengéscsillapító alkatrészeket gyártott, majd később a Dongfeng állami vállalat fontos partnere lett, ami által az autógyártás felé fordultak. Ma már széles skálán gyártanak járműveket és alkatrészeket.

A kapcsolatok és tulajdonosi viszonyok sokat változtak az évek során, például a Sokon Group a DFSK tulajdonosa lett, míg a Dongfeng jelentős részesedést szerzett a cégben. A vállalat nevét 2022-ben változtatták meg Seres Group-ra. Attól még, hogy itthon kevésbé ismert, óriási vállalatról van szó: a céget a Sanghaji A-részvények tőzsdéjén jegyezik, és a China Top 500 vállalatai közé tartozik. Bár a Dongfeng még mindig befolyásos részvényes, a Seres függetlenedett tőle.

A csoport fő célja az elektromos járművek piacán vezető márkát létrehozni, melynek küldetése az autóipar átalakítása és az intelligens mobilis élet megteremtése. Globális kutatás-fejlesztési központjuk a Szilícium-völgyében található, és számos eredményt értek el az elmúlt évek során az új technológiák terén. A cég Európában is jelen van, és Amszterdamban van európai főhadiszállása, ahonnan a kontinensen folyó terjeszkedést irányítják.

Ezekkel a modellekkel nyitnak

A Seres márkanév alatt kizárólag exportra szánt modellek találhatók, míg Kínában AITO alatt futnak az autóik. A hazai piacra kizárólag elektromos és hatótávnövelt modellek érkeznek (ezek benzinmotorja nem hajt, hanem generátorként funkcionál, töltve az akkut), melyek az innovációt, energikusságot és praktikusságot képviselik a vállalat szerint.

JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Az induló magyarországi modellpaletta árazását nem hozták nyilvánosságra, Markó Zoltán, a Duna Autó kereskedelmi igazgatójaa szerződés aláírásakor arról beszélt, "komoly meglepetést fognak okozni". A Seres az alábbi modelleket hozza első körben Magyarországra, mivel a hazai árak nem ismertek, így a külföldi (jobbára európai) listaárakat váltottuk át forintra:

  • Seres 3 (elektromos) - külföldön legkevesebb kb. 13,5 millió forint,
  • Seres 5 (elektromos, hatótávnövelt) - külföldön kb. 19,9 millióról indul,
  • Seres 7 (hatótávnövelt) - itt csak kínai árat találtunk, ott kb. 18 millió forint a fullextrás változat, ez Európában vélhetően drágább lesz.

Címlapkép: global-seres.com

Címkék:
autó, kínai, elektromos autó, autóvásárlás, autómárka, elektromos, újautó, elektromos jármű, elektromobilitás, kínai autók,