Teszten Magyarország első kínai villanyautója: ár-érték bajnok lesz az MG 4?

Szánthó Péter2023. augusztus 5. 12:55

Alaposan leteszteltük az MG első elektromos autóját, amely a vastagon árazott villanyautó-piacon viszonylag olcsónak számít. Az MG 4-es több esetben is pozitív meglepetéseket okozott, de vannak olyan hibái, amelyeket sürgősen orvosolni kellene - és szerencsére viszonylag egyszerűen lehetne is. Méreteiben nagyjából a Nissan Leafhez hasonlítható, úgyhogy családi használatra is ideális lehet, hatótávban pedig tudja a 350-370 kilométert.

Nagyjából egy éve mutatkozott be a magyar piacon az újjáéledő MG márka, amely 2006-ig már létezett, most pedig a kínaiak élesztették újra. A márka benzines és plug-in hibrid modellje már járt a Pénzcentrumnál teszten, és sok rosszat nem tudtunk róluk mondani, a ZS például ár-érték arányban méltó kihívója lehet az alsó-középkategóriában a Suzuki Vitarának, S-Crossnak.

Most pedig a márka első tejesen elektromos modelljét próbáltuk ki, az MG 4-et, amely kompakt mérete ellenére elég tágas, és a vaskos árcédulájú villanyautók között még olcsónak is mondható (utóbbiról még később...)

Formájában nem a most divatos SUV-vonalat célozza meg, hanem egy mérettel lejjebb lőttek vele a tervezők, méretei nagyjából a Nissan Leaféhez hasonlóak, és kialakításában is hajaz a japán slágerautóra. Az orra már-már sportautókra emlékeztet, nincs vele semmi baj, hűtőrács nagyon nincs, ami levegőre szüksége van, azt egy menet közben nyíló beömlőn keresztül szippantja be. Első blikkre a kocsi elejénekl vonalai a Mazda-Toyota-Lexus vonalról szinte bármelyik lehetne. Oldalán a fekete műanyagelemek ugyanakkor azért éreztetik, hogy ez nem a prémiumkategória: az viszont vitethatatlan, hogy a szennyeződésektől és a kisebb ütésektől kiválóan védik az autót.

A hátulja már más tészta, az nekem személy szerin annyira nem jött be, az óriási, műanyag lámpabúra uralja az autó hátsó felét, de valami nem áll össze. Ráadásul a hatalmas műanyagfelület már a kevesebb mint 7000 kilométert futott tesztautóban is feltűnően karcos volt, nem bírja a mosást.

Oké, éjszaka menő a gigászi LED-sor, és a kétrészes légterelő is menőn néz ki, viszont olyan praktikus dolgok hiányoznak, mint például a hátsó ablaktörlő. Ehelyett, most figyelj: a légterelők kivágásain áramlik a levegő a hátsó szélvédő előtt, ami a tervezők reményei szerint letekarítja a dzsuvát az üvegről. Hát. Kisebb-nagyobb hatékonysággal, egy valódi ablaktörlőnek jobban örültem volna. A csomagtér 360 literes, nagyjából a kategória átlagát képviseli, az üléseket lehajtva több mint 1700 liter rakteret kapunk.

Belül jó a hely

A hátsó ülésre beülve szembesülhetünk azzal, hogy a kocsi a kinézete ellenére baromi tágas, a teszthéten ült mögöttem közel 2 méteres ember is hátul, teljesen gond nélkül. A hátul ülők is kapnak USB-portot telefontöltésre, viszont a fekete kárpitok és műanyagelemek összességében kicsit sötétté teszik, ez van, akinek teljesen megfelel, nekem egy kicsit komornak tűnt az összkép a hátsó sorban.

Elöl már valamivel másabb a helyzet, a vezetőülésbe beülve egyből elénk tárul az alul-felül lapított, stop-tábla alakú kormány, aminek a fogása teljesen kifogástalan - elsőre kicsit megijedtem a szögletes alakjától, de semmi gond nincs vele, cserébe jól is néz ki. Viszont az első traktusban is minden fekete, az anyagminőség viszont túlszárnyalta az előzetes várakozásaimat, semmivel sem rosszabb, mint mondjuk egy Suzukiban.

Idegesítő apróságok

A műszerfal kb a Volkswagen ID. modelljeire hajaz, a kis képernyő a szükséges infókat megjeleníti. Noha azt szoktam mondani, hogy egy autó gyári szoftvere nagyjából addig érdekel, ameddig rá nem dugom a telefonomat (mind az Apple CarPlay, mind az Android Auto kifogástalanul futott egyébként), ám ezt az álláspontot most felülbíráltam, mert az MG 4-esnél ebben a tekintetben akadnak apró, de annál idegesítőbb hiányosságok.

Címkék:
autó, elektromos autó, elektromos, autóteszt, elektromos jármű, elektromobilitás, kínai autók, autó teszt,